اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

مطالبه در مقابل مطالبه!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۳۰ ب.ظ

تکالیف رانندگان و پلیس در حادثه تصادف چیست ؟

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: "خسارات ناشی از تصادفات ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد و ۸ تا ۱۳ درصد از بودجه کشور صرف خسارت ناشی از تصادفات می شود. آیا یک پیچ برای ایمنی به خودروها اضافه شده است؟"

برای چندمین بار است که مسئولان ارشد پلیس نسبت به کیفیت بد خودرو و خسارتهای عجیب ناشی از آن با ادله و آمار گزارش می دهند. چندی پیش نیز یک مقام مسئول در نهاد مذکور اعلام داشت اگر کارخانه های خودرو ساز داخلی را تعطیل کنیم و خودروی با کیفیت وارد کنیم از صرفه جویی بایت ضرر و زیانهایی که از دست خودروهای داخلی بر کشور تحمیل می شود میتوان حقوق همه کارکنان بیکار شده شرکتهای خودرو ساز را پرداخت کرد.

خوب، این اعتراضات و تذکرات تا به حال به نتیجه نرسیده و گوش شنوایی برای آن وجود نداشته است.

امروز رییس پلیس راهنمایی فریاد برآورد که بعد از این همه پیگیری و تذکر حتی یک پیچ هم برای ارتقای کیفیت خودروها و ایمنی سرنشین اضافه نشده است!

ببینید اگر قرار است از جایگاه حکومتی الکی ژست بگیریم که مطالبه گری باید در جامعه نهادینه شود اما کمترین تأثیری به مطالبات بر حق ندهیم چه فایده ای جز ایجاد یأس در جامعه خواهد داشت؟ 

مطالبه پیرامون وضعیت بد و رنج آور خودروهای مونتاژی داخل از سوی بالاترین مسئولان کشور نیز بیان شده اما اثری نداشته است که این موضوع بسیار نگران کننده است.

خبر مربوط به سخنان رییس پلیس راهنمایی را برای بعضی دوستان فضای مجازی ارسال کردم.

برادر بزرگواری که عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اضفهان است مطالبه ای هم نسبت به عملکرد پلیس مطرح نمود که خواندنش خالی از لطف نیست:

سلام
اگر چه سخنان ایشان در مورد ایمنی خودروها که خلاصه اش اینجا و کاملش در لینک نقل شده درست است، ولی در مورد تلفات و حوادث یک عامل مهم هم خود پلیس و غیبتش از صحنه خیابان‌ها و جاده ها مخصوصا بعد از غروب آفتاب است. شبها بسیاری از خیابان‌های شهرها محل جولان و ویراژ رانندگان جوان ناشی و عبور و مرور خودروهای دستکاری شده در زیر و بند و بی چراغ یا با نورهای مزاحم و کورکننده رانندگان دیگر است.
همچنین در مورد عمر متوسط خودرو در دنیا که ٧ سال ذکر کرده‌اند، در ایران دولت محترم حتی خودروی ١۵ و ٢٠ سال کارکرده را به عنوان خودروی لوکس می‌شناسد و مالیات خودروی لوکس برای آن وضع می‌کند!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">