اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

قهرمان ملی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۵:۵۸ ب.ظ

مرگ حسن ایرلو؛ عربستان اتهام تاخیر در اجازه انتقال او از یمن را رد کرد -  BBC News فارسی

 

"شهید ایرلو در قضیه یمن تک بود."

این جمله مقام معظم رهبری است که در دیدار عید فطر با خانواده شهید بزرگوار بیان شد. حسن ایرلو سردار قهرمان و اسطوره ای کشورمان است که در عرصه های برون مرزی جبهه اسلام خوش درخشید و انبانی از رشادت و غیرت یک مجاهد گمنام سبیل الرحمان را ذخیره آخرت خویش ساخت.

با وجود تعبیری که رهبری انقلاب نسبت به این شهید پر شهامت و غیور داشت که در محاصره جهانی یمن به این کشور شتافت و یاور مردم مستضعف این خطه سرخ از جبهه اسلام گردید هنوز اثر قابل ملاحظه ای در عرصه کتاب و فیلم و ... برای معرفی شهید و زدودن غبار غربت و گمنامی از حماسه های او تولید نشده است. حتی راویان ایثار و شهادت هم نمیتوانند دو دقیقه درباره این قهرمان ملی حرف بزنند.

این مثال فقط یک نمونه از غربت اندیشه انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر است. گاهی با بعضی بچه های دهه هشتادی که هم کلام میشوم برایم عجیب و دردناک است که این بندگان خدا با هیچیک از اسطوره ها و حقایقی که در دهه های اخیر بر تاریخ ایران سربلند گذشت آشنایی و اطلاعی ندارند.

برای مظلومیت انقلاب اسلامی باید گریست در نظامی که خون آورد انقلابی بزرگ و نورانی است توجه چندانی به سرمایه های فرهنگی و اعتقادی و حماسی نگردیده و در مواردی شاهد ایجاد گسل بین نسلهای قدیم و جدید کشور هستیم. حاکمیت سیاسی با ماست اما در پرتو منازعات جناحی و جنگ قدرت، حاکمیت فرهنگی را تقریبا از دست داده ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">