اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

در زمره شهدا

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۴:۱۶ ب.ظ

 

شهدا مراتب و درجات مختلفی دارند همه شهدا در یک سطح نیستند. اما اسلام با خلق واژه شهید و مفهوم شهادت در واقع تلاش دارد فرهنگی را در جامعه نهادینه سازد که مرگ با عزت و کار در راه خیر، با ارزش تر از مرگ و زندگی عادی تلقی شود. خون مظلوم هدر نمیرود و خدا قدردان آن است.

یکی از مطادیق شهید در اسلام، کسی است که برای کسب روزی حلال زن و بچه و خانواده از خانه بیرون می رود و در این مسیر جانش را از دست میدهد. کار کردن، درآمد حلال داشتن، به فکر خانواده بودن و... از دستاوردهای این فرهنگ سازی دینی به شمار می آید. اسلام دین اجتماعی است و برای رشد جامعه حرف و نسخه و برنامه دارد. خاستگاه احادیث و احکام دین، فرهنگ است. درخشش در عرصه اقتصاد و مدیریت و نوع دوستی و عدالت در گرو اشاعه فرهنگ و سبک زندگی مطلوب دینی است.

این تصویر متعلق است به معدنچیان شریفی که به تازگی در انفجار معدن ذغال‌سنگ البرز شرقی طزره دامغان جان شیرین خود را از دست دادند. روحشان شاد. به پاس زحمتی که برای کسب رزق حلال و خدمت به خانواده کشیدند خدا آنها را با شهدا محشور می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">