اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

درباره خبرگان میاندوره ای مازندران

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰ ق.ظ

نقش مجلس خبرگان رهبری ارتقا بخشی اعتماد مردم به نظام است

 

آقایان پیشنمازی و گلی دو کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران هستند. این دو بزرگوار هر دو از فضلای فاخر و مجتهدین جوان و متقی ببه شمار می آیند.

متأسفانه کم کاری صدا و سیمای استان و سایر نهادهای فرهنگی و رسانه ها باعث شده بخش قابل توجهی از مردم استان از اصل برگزاری انتخابات خبرگان هم بی اطلاع باشند چه برسد به شناخت نامزدها.

این حقیر ضمن احترام به مقام علمی و معنوی حاج آقای پیشنمازی با شناختی که از آقای گلی دارم ایشان را برای نمایندگی مردم استان ارجح می دانم.

به یکی از اطرافیان آقای گلی انتقاداتی وارد شده که البته به نظرم حواس آقای گلی هم به این موضوع متمرکز بوده و نیز شایان ذکر است که دور و بر سایر عزیزان هم آدم های ناحسابی گاه پیدا شده و می شوند.

بحث دیگری برای تخریب آقای گلی مطرح کرده اند که ایشان مشاور صادق لاریجانی بوده است. اولا آقای رییسی که مورد اهتمام ما برای انتخابات ریاست جمهوری است معاون صادق لاریجانی بوده. نکته بعد این که از زمان مرحوم هاشمی شاهرودی جمعی از فضلای جوان حوزه که اغلب هم تربیت شده مدرسه علمیه روحیه بابل هستند به درخواست آن عالم بزرگوار حلقه ای تشکیل دادند تا مسائل مبهم و لاینحل قضایی را از نگاه فقه شیعه بررسی و حل نمایند. آقای گلی هم یکی از این افراد بود. بعدها با روی کار آمدن آقای لاریجانی نیز به درخواست ایشان این جمع به فعالیت علمی خود برای کمک به دستگاه قضا ادامه داد.

بحث دیگری هم به صورت درگوشی مطرح شده که سپاه یا جامعه مدرسین و ... با حمایت از آقای گلی درصدد هستند کانون قدرت حاکم بر فضای سیاسی شهر را تضعیف نموده، جای بعضی ها را بگیرند و ... این حرف ها شایعه ای بیش نیست و آقای گلی هم جایی چنین ادعایی طرح نکرده و دنبال این مسائل و حواشی بچگانه نیست.

ورای همه این حرف و حدیث ها بیان دونکته را ضروری می دانم:

یک- همان طور که در ابتدا عرض نمودم هم آقای گلی از بابل و هم آقای پیشنمازی از ساری دو چهره فرهیخته و فاضل این دیار هستند. رقابت های انتخابات خبرگان فرصت مغتنمی است که قصور نهادهای تبلیغ دین جبران شده و مردم و به خصوص نسل جوان با بهترین و با فضیلت ترین دانش اموختگان حوزوی این خطه که متاسفانه مهجور مانده اند آشنا شوند. گاه در بعضی شهرها به خصوص همین بابل و ساری دیده می شود عرصه فکر و قلم و سخن در اختیار معدود افرادی است که وزن علمی خاصی نداشته و نمی توانند ملجأ متدینین در تبیین خطوط فکری و مبانی اصیل اسلام ناب قرار بگیرند. شناخت امثال این دو بزرگوار میتواند در زدودن این خلأ موثر باشد.

دو- بزرگان حوزه با توجه به قدرت نفوذ معنوی در جامعه در طول تاریخ مورد طمع عناصر ناشایست و متظاهران قرار داشته اند که البته اغلب با هوشیاری خود راه سوءاستفاده آنان از مقام دین را سد نمودند. متآسفانه و دردمندانه باید اذعان داشت معدودی از بزرگان حوزوی و منتخبان خبرگانی مردم با اعتماد به دور و بری ها و روسای دفتر و ... گاه بازیچه عناصر بدنام و مفسد اقتصادی قرار گرفته اند که آسیب های تلخی به روان وباور عموم وارد نموده اند. با آقایان گلی و پیشنمازی و همه منتخبان فعلی و آینده مردم در خبرگان رهبری این اتمام حجت را لازم می دانیم که بر سر منافع عموم و صیانت از جایگاه دین و قداست اسلام تعارفی نداشته و در صورتی که پایشان بلغزد به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">