اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

به بهانه پخش مستند آفتاب صبح

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ

عصر دیروز مستند آفتاب صبح به کارگردانی و تهیه کنندگی دوست خوبم آقا هادی نادری از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

این مستند آمیزه ای از فرهنگ عاشورا و مهدویت را از نگاه جامعه به تصویر می کشید که الحق و الانصاف سازنده آن خوب توانسته بود از پس بیان آن چه که در ذهن داشته، بربیاید.

به آقاهادی نادری، این طلبه زجر کشیده بابلی تبریک می گویم. پیش از این نیز چند اثر هنری وی از تلویزیون نمایش داده شده و یا در جشنواره های متعدد حائز رتبه ای ارزشمند گردیده بود.

بر و بچه های جلسه شهدای روحیه، طیف روشنفکر و نقاد این مدرسه علمیه بودند که با عزیمت به قم و گردآمدن دور هم، به تکامل و بلوغ اندیشه و شخصیت یکدیگر کمک رساندند.

یادم است اوایل تشکیل این جلسه، سر و صدا و حواشی پرداخته شده از سوی برخی دایه های دلسوزتر از مادر، تا بابل نیز حساسیت هایی را برانگیخته بود. عده ای تلاش می کردند تجمع این طیف از طلبه ها را از هم پاشیده و به نوعی آنها را مطرودین حوزه قلمداد نمایند.

هادی نادری یکی از همین بچه ها بود که خوش درخشید.

مجتبی آقاپور اولین کسی بود که بحث های انتقادی درون گفتمانی را در این جمع کلید زد و عملاّ جلسه مذکور را به رسمی ترین پایگاه آزاداندیشی حوزه تبدیل نمود. او خود همینک از فعالان عرصه فرهنگ و اندیشه در حوزه علمیه قم است.

سید حامد صالحیان به بابل هجرت کرده و علمدار "پیرعلم" این شهر گردیده است. امام جماعت مسجد پیرعلم بابل، امروز امید و پشتوانه بچه های خط مقدمی انقلاب در این شهرستان محسوب می شود.

محسن علیجانزاده در شمار برترین راویان سیرت شهیدان در سطح کشور قرار گرفته و گاهی برای پیدا کردنش به وقت و حوصله ای ایوب وار نیاز است.

حجت الاسلام ادیب زاده (ادبی) علاوه بر حضور در سنگر تبلیغ، معدن خیر و بانی آبادانی نقاط محروم شهرستان بابل است.

میثم واثقی پا به حوزه تأملات فلسفی دین در عرصه اجتماع نهاده و امروز در حلقه خاص اندیشمند توانای حوزه و دانشگاه، استاد حمید پارسانیا جای گرفته است.

سید هانی رضویان هرگاه به شهر خود سفر می کند رکورد منبرهای مذهبی شهر را به دست می گیرد. او خطیبی تواناست که منبرهایش در قم نیز طرفدارانی دارد.

محسن آذرتاش، سیدمحسن احمدی و مصطفی صاحبی، هر یک عقبه فکری جمعی از ناب ترین جوانان منطقه ای از کشور را سامان دهی می کنند.

امیرحسین عبدی، ابداعات و خلاقیت هایش را در فیلمسازی و تولید نشریات فرهنگی متمرکز ساخته است.

علی رنجبر، علی سمسارپور و میثم نوریان از مبلغان اندیشه دین در دورافتاده ترین مناطق کشور هستند.

مرتضی عمرانی و موسی اکبرنژاد مدیریت مرکز هنری و خلاقیت های ادبی حوزه را به دست گرفته اند.

ابراهیم برارپور تربیت نسل نونهال خارجیان مقیم ایران را برای پرچمداری اسلام در اقصی نقاط عالم به دوش می کشد.

سید امیر سخاوتیان، دانشمند جوان حوزه است که در عرصه هایی چون تلفیق علم و دین و نیز بیداری اسلامی، گام هایی ماندگار و علمی را برداشته است.

مجید ولی زاده گستره ای به پهنای دانشگاه های شمال کشور را عرصه ترویج اندیشه ناب اسلام قرار داده و همتش را خرج وحدت حوزه و انشگاه ساخته است.

علی ملاآقایی در دانشگاه های تهران، ردی از صداقت و تعهد دینی را برجای نهاده است....

برای همه رفقای این جلسه، آرزوی توفیق و سربلندی دارم. انشاءالله شکوفایی کامل این نسل از طلاب فرهیخته شهرمان که همواره نسبت به ساختارهای خودساخته و سنتی حوزه و خط قرمزهای دست و پاگیر به میراث مانده از عهد تحجر، بی اعتنا بوده اند ثمره ای شیرین همچون تحقق مطالبات مکتب انسان ساز اسلام در سطح جامعه را به دنبال داشته باشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">