اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

تشکر از ستاد کل

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۴:۵۸ ب.ظ

تصمیم به کاهش سه ماه از مدت خدمت سربازی تصمیم درستی بود که به عنوان یک مطالبه گر این عرصه بر خود لازم میدانم نسبت به آن قدردان باشم هر چند کافی نیست اما نشان داد که بالاخره از ستاد کل نیروهای مسلح هم میتوان مطالبه داشت و تا حدودی به نتیجه رسید.

جوانها بعد از تصیل درست در سنی که آماده تشکیل خانواده میشوند باید دوسال را در خدمت سربازی بگذارنند که بر اساس آمارهای موجود گاه عوارض روانی غیرقابل جبرانی برایشان به همراه داشته است.

کسی مخالف ضرورت وجود دوره خدمت سربازی نیست اما در شرایط صلح، این حجم زمان برای گذراندن دوره سربازی غیر ضروری و آسیب زا است. گاه دیده میشود جوانهای تحصیل کرده در کارهایی به کار گرفته میشوند که با شخصیت آنها فرسنگها فاصله دارد مثل تمیز کردن میز مسئول مافوق و ... حالا جالب است تا همین سالهای اخیر، حقوق مصوب قانونی سربازها هم به آنها پرداخت نمیشد که نگاه بسیار بدی را در جوانان نسبت به عدالت در نظام اسلامی ایجاد میکرد. شکر خدا این معضل نیز مدتی است که رفع شده است.

به نظر من همچنان میتوان نسبت به کاهش مدت سربازی تصمیم گرفت و بخشی از ظرفیت اجتماعی و اقتصادی کشور را اینقدر معطل نگاه نداشت.

نکته دیگر بی عدالتی در تقسیم نیروی سرباز است. گاه دیده میشود بچه های مسئولان در مناصب اداری به خدمت می پردازند و جوانهای بی کس و کار در مرزها یا نقاط پرخطر به کار گرفته میشوند که این موضوع نیز مناسب شخصیت حاکمیت دینی نیست. بعضی کارها اساسا در توان یک جوان غیرنظامی نیست مثل انتقال مجرمین خطرناک به دادگاه یا درگیری مسلحانه با اشرار و ... که متأسفانه هر ازگاه خبر حادثه ای ناگوار در این خصوص منتشر میشود و کسی هم نسبت به آن پاسخگو نیست.

با توجه به ضرورتهای غریزی و فرهنگی موجود، هر آنچه بتواند سن ازدواج جوانان را به حد تعادل و معقول برساند باید مورد بررسی قرار بگیرد. مقام معظم رهبری پیشتر در خصوص لزوم حذف دروس غیرضروری در مدارس و دانشگاهها تذکر داده بود که ظاهرا هنوز مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار نگرفته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">