اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

به این پیامک دقت کنید!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۷ ب.ظ


این پیامک چند روزی است که در فضای مجازی و شبکه های موبایلی تکثیر می شود و دست به دست می چرخد. نیمه نخست پیامک، صرفاً یک حکایت است. توجه بفرمایید:

"روزی ثروتمندی سبدی پر از غذاهای فاسدی به فقیری داد. فقیر لبخندی زد و سبد را گرفته و از قصر بیرون رفت. فقیر همه آنها را دور ریخت و به جایش گلهایی زیبا وقشنگ در سبد گذاشت و بازگردانید. ثروتمند شگفت زده شد و گفت: چرا سبدی که پر از چیزهای کثیف بود، پر از گل زیبا کرده ای و نزدم آورده ای؟! فقیر گفت : هر کس آنچه در دل دارد می بخشد!!"

از این جا به بعدش می شود نیمه دوم پیامک که باید کمی درباره اش با هم صحبت کنیم:

"درجهان سه چیز است که صدا ندارد :

 مرگ فقیر

 ظلم غنی

 چوب خدا !!"

فکر می کنم هر سه مورد مذکور، گاه صدا دارند و اثرشان را به همگان نشان می دهند. بنا بر این عبارت فوق، کامل، مطلق و صد در صدی نیست. مثلاً چه بسیار آدم هایی که در دنیا چیزی نداشته اند اما به خاطر خوبی هایشان وقتی از دنیا رفته اند عده ای را به سوگ نشانده و هیاهویی در نبودشان به پا خواسته است. بخشی از علما و مراجع و بزرگان دینی را می توان از این قبیل دانست. در عوض افراد بسیار ثروتمندی هم بوده اند که وقتی از دنیا رفتند کسی، حتی وراثشان هم خم به ابرو نیاورده و نبودشان را به راحتی به فراموشی سپردند.

یک نکته که باید مورد توجه قرار داد این است که به یقین منظور از فقر در عبارت فوق، فقر مادی نیست و به احتمال زیاد، منظور قائل آن فقر معنوی است. چه اینکه بسیاری از افرادی که از خدا دور هستند، در نزد مردم و حتی نزدیکانشان نیز جایگاه قابل توجهی ندارند. امروز اثری از قبر شاهان و سلاطین جبار نیست اما مرقد امامزادگان ما مورد تعظیم و احترام مردم است.

ظلم غنی هم همیشه بی صدا نیست. گاه در گوشه و کنار افراد آزاده و شجاع، با تمام وجود در مقابل ظلم اغنیا قد علم کرده و کاری می کنند که ظلم این افراد در ذهن جامعه باقی مانده و عبرتی برای دیگران شود.

چوب خدا هم البته گاهی صدا دارد. گاه لااقل خود انسان گناهکار به خوبی می فهمد بلایی که بر سرش آمده اثر کدام رفتار خطای اوست.

فراموش نکنیم خدا بزرگترین مربی ماست و در هر گوشه از زوایای حیاتمان نشانه ای را برای هدایتمان قرار داده است. فقط کافی است خوب ببینیم و خوب بیندیشیم و عقل یعنی پیامبر درونمان را مورد غفلت قرار ندهیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">