اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

اعتراض شدید آیت الله توکل به وهن علما در صدا و سیما

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۱۵ ب.ظ

آیت الله توکل، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر ضرورت رشد و ارتقای سطوح معرفتی و معنوی انسان ها فرمودند: "همان طور که دو روز انسان مومن نباید با هم مساوی باشد، انسان در هر سال نیز باید نسبت به سال گذشته از رشد و بالندگی بیشتری برخوردار شود که در غیر این صورت دچار خسارت و زیان شده است."

این استاد برجسته اخلاق با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از عموم مردم و مسئولان خواست تا به این امر مهم اهتمام ورزیده و حمایت و بهره گیری از تولید داخلی را سرلوحه فعالیت های اقتصادی خود قرار دهند. ایشان وظیفه طلاب و فضلای حوزه علمیه را در خصوص تولید محتوای علمی مورد نیاز جهت پاسخگویی به مسائل دینی و شبهات رایج در جامعه یادآور شد و از همگان خواست تا با تلاشی بیش از پیش، سدی مستحکم در مقابل هجمه دنیا به اسلام و انقلاب اسلامی ایجاد نمایند.

آیت الله سید رحیم توکل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توهین یکی از کارشناسان اقتصادی دولت به ساحت حضرت آیت الله جوادی آملی در سیمای جمهوری اسلامی در بیاناتی مهم فرمودند:

" فرمایشات آیت الله جوادی آملی و سایر مراجع دلسوز اسلام در خصوص مسئله ربا و بانکداری اسلامی، فرمایشی تخصصی درباره سلامت اقتصادی است که باید مورد توجه همه مسئولان امر قرار بگیرد. این که یک مسئول وابسته به دولت بخواهد در شبکه سراسری سیما و در برنامه ای که به طور مستقیم در حال پخش است با جسارت به ساحت ایشان بگوید که معلم دین باید درس دین بدهد و اقتصاددان باید به اقتصاد برسد و ... علاوه بر آن که بی ادبی این فرد را ثابت می کند نشان از عدم فهم او نسبت به مفاهیم دینی دارد. اسلام دین جامعی است که برنامه زندگی صحیح فرد و اجتماع را ترسیم کرده و در همه امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... آموزه هایی دارد که رعایت آن تعطیل ناپذیر است. از این رو اقتصاد هم مسئله ای از مسائل اسلام است که فقیه باید در این خصوص به تبیین احکام دین بپردازد. فرد جسوری که نمی فهمد فقیه به اقتضای فقه اسلام، موظف به بیان معیارهای دین در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است چرا به عنوان یک کارشناس اجازه اظهار نظر در صدا و سیما را پیدا می کند؟  بنا بر روایت «فاذا حکم بحکمنا فلم یقبل منه فانما استخفّ بحکم الله و علینا ردّ و الرادّ علینا کالراد علی اللّه و هو علی حد الشرک باللّه» ردّ علمایی الهی چون آیت الله جوادی که سخن دین و فقه اهل بیت علیهم السلام را بیان نموده اند، در حد شرک به خدای متعال است. دولت نیز باید از چنین چهره هایی ابراز برائت کرده و بفهمد که اگر حریم دین و مراجع دینی محفوظ نماند دیگر هیچ حرمتی برای جامعه باقی نخواهد ماند. از حوزه علمیه، قوه قضائیه، دولت و صدا و سیما می خواهیم در این خصوص سکوت نکرده و با فرد توهین کننده به گونه ای برخورد کنند که دیگران یاد بگیرند مراعات حد و حرمت بزرگان، الزامی است."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">