اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

سقفی برای عمر امامت جمعه

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸ ب.ظ

حکم همه امام جمعه ها به غیر از نمایندگان ولی فقیه در استان ها، سه ساله است و بنا بر تشخیص ناظران و رصد توانایی ها و اقتضائات، قابل تمدید خواهد بود.

صرف تعیین محدوده زمانی معیّن نشان می دهد که امام جمعه ها هم در انجام امور محوله، ملزم به رعایت معیارها و الزاماتی هستند و سمت امامت جمعه، ملک طلق و عرصه بی قید فرمانروایی آنها نیست.

امامت جمعه یک شهر در واقع نمایش زوایایی از رابطه امام و امت است و بالطبع رفتار یک امام جمعه باید فارغ از گرایش های جناحی یا قبیله ای، مبتنی بر منش پدرانه در راستای ایجاد وحدت در جامعه و تقویت جبهه فکری انقلاب اسلامی باشد. برخی رفتارهای دوگانه و برآمده از ضعف شخصیتی البته گاه باعث می شود که مومنین نسبت به میزان توانایی امام جمعه دچار تردید شده و از حول محور او متفرق شوند. به بیان دیگر اگر نیروهای انقلاب احساس کنند که امام جمعه بضاعت لازم را برای پیشقراولی جبهه انقلاب دارا نبوده و معمولاً یک منزل از سایرین، عقب است هیچ گاه نمی توانند او را به عنوان نخ تسبیح جماعت حزب الله پذیرفته و جبهه واحدی را با او تشکیل دهند.

درک اقتضائات جامعه و ضرورت ساماندهی فضای فرهنگی و اعتقادی در جغرافیای منتسب و ضرورت اشراف بر تئوری انقلاب اسلامی و مسیر دستیابی به قله های آرمانی در فرآیند تمدن نوین اسلامی، اهمیت بهره گیری از حضور ائمه جمعه باسواد، دانا، نخبه و با درایت را در جای جای سرزمین اسلامی گوشزد می نماید.

در این راستا به نظر می رسد لازم است نگاه تازه ای در رأس هرم تصمیم ساز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شکل بگیرد که البته حضور حجت الاسلام علی اکبری -که خود از نخبگان صاحب فضل و دغدغه مند در عرصه مدیریت فرهنگی جامعه دینی است- بارقه امیدی در استفاده شایسته تر از ظرفیت سنگر نمازجمعه به منظور ایجاد جهش و شتاب در اشاعه فرهنگ انقلاب و تبیین مبانی تمدنی اسلام انقلابی به وجود آورده است.

تعیین سقف برای میزان مدت حضور یک روحانی در مسند امامت جمعه، بی تردید از فرسایش و روزمرگی این جایگاه پیشگیری می نماید.

به طور مشخص پیشنهاد می شود تدبیری اندیشیده شود که هیچ امام جمعه ای لااقل بیشتر از بیست سال بر این مسند تکیه نزده و راه برای بهره گیری از استعدادهای جوان و آشنا با اقتضائات نسل جدید انقلاب و روی کارآمدن نیروهای باانگیزه و تازه نفس هموار شود.

نظرات  (۱)

طب سنتی ظهور 

عالی بود 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">