اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

به بهانه رحلت حاج قدرت

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ب.ظ

چندبار این تجربه برایم اتفاق افتاده است. برای همین معتقدم نسل های اول و سوم انقلاب قرابت فکری بیشتری با هم دارند. الان نمی خواهم وارد حوزه نقد افکار و عملکرد نسل دومی ها بشوم. این بماند برای فرصتی دیگر.

چندبار این تجربه را درک کردم و لذت آن را چشیدم. یک بار با حاج آقا عربستانی، پیر رزم آور عرصه مبارزه با طاغوت در قم، یک بار با حاج آقا شیخی از مشتری های پر و پا قرص شکنجه گاه ساواک در تهران و یک بار هم حاج قدرت رضانیا مرد مبارز در همه عرصه های عدالتخواهی شهرستان بابل و استان مازندران.

شهادت فرزند نیز نتوانست حاج قدرت را سرجایش بنشاند و او را خانه نشین کند. تا آخرین لحظه ای که سلامت داشت می ایستاد و حرف حق را می زد و خار چشم حق ستیزان و نامردان روزگار بود.

سال ها قبل در جایی سخنرانی داشتم که او نیز نشست و گوش سپرد و در پایان، رابطه ای گرم برقرار کرد. دغدغه های فکری مان مشترک بود.

گذشت تا روزی که کسی او را به قم و به منزل من فرستاد تا ...

آمد و گفت فلانی که در وبلاگ از او خوب تعریف کردی اما مسند بادآورده دامادش را نقطه ضعفش دانستی از تو گله دارد که حتی پا روی دم داماد زیاده خواهش نیز نگذاری و ...

با هم دم گرفتیم و ازل و ابد انقلاب را مرور کردیم. دغدغه های مشترک، حس اعتماد او را برانگیخت و حرف ها و اسراری از دو رویی های عوامفریبانه جماعت قدرت طلب و جناح باز به ظاهر خودی را بیان کرد.

از آن پس گرمای روابط ما دوچندان شد. او هر از گاه در مسائل مختلف بزرگواری نشان داده و حالی هم از این حقیر می پرسید. لحظاتی قبل، خبر فوت این پیر فرزانه و مجاهد فی سبیل الله را شنیدم. روحش شاد باد و قرین رحمت حق.

برای نسل جوان انقلابی شهر، امثال حاج قدرت باید الگو باشند. پافشاری و خستگی ناپذیری در دفاع از ارزش ها و باج ندادن به کانون های قدرت و ثروت، آموزه ای ماندگار از این معلم عدالت طلبی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">