اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

رویکرد خنثای شورای شهر بابل در نامگذاری معابر

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۵ ب.ظ

9dv_img_20180712_182327_599.jpg


شورای شهر بابل در روزهای نخست تیرماه جاری بنا بر نظر کمیسیون فرهنگی، اسامی زیر را برای نام گذاری تعدادی از کوچه های فاقد نام به تصویب رساند:

"سهند، سبلان، شالیزار،عقیق، زمرد، فیروزه، ونوشه، تیرنگ، باران"

گویا دوستان شورا گمان کردند که قرار است کلاس های یک دبستان دخترانه غیرانتفاعی را نامگذاری کنند.

همچنین شورا در همان نشست، اسامی دکتر انوشه (یکی از پژوهشگران موفق بابلی) و مامطیر را برای نامگذاری دو میدان شهر به تصویب رساند.

در این جلسه آن گونه که از تصویر صورتجلسه آن برمی آید، بنا بر پیشنهاد یکی از اعضای شورا، نام دو تن از سرداران شهید زنده این شهر، فردوس( از فرماندهان برجسته سپاه اسلام که از سوی رژیم بعث برای سرش جایزه تعیین شد)  و اکبرنژاد(از سرداران حماسه ساز دفاع مقدس و نیز جبهه بین المللی اسلام در سوریه) برای میادین مذکور مطرح شد که مورد استقبال اعضا قرار نگرفت.

پیش از این نیز از سوی بعضی شهروندان درخواست نامگذاری میدانی به نام شهدای مدافع حرم و یا شهدایی چون رحمت الله اصفهانی که با داشتن پنج فرزند در اقدامی ایثارگرانه، خانه مسکونی خود را فروخت و به حساب صد امام برای رفع مشکل نیازمندان واریز کرد و یا سرلشکر شهید محمدباقر روحی از پیشقراولان ارتش حزب الله که چندی پیش شاهد حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی بر سر مزار این همرزم شهیدش در بابل بودیم و ...  در مجامع و محافل مختلف طرح شد که هیچ گاه مورد استقبال اعضای شورا قرار نگرفت.

در اواخر اسفندماه سال گذشته نیز شورای شهر بابل در شاهکاری عجیب، تاریخی و فراموش ناشدنی و البته در سایه سکوت منفعلانه بعضی از شخصیت های صاحب نفوذ و همواره مردد شهر، نام میدان انتفاضه را تغییر داد.

یک نکته را باید به آن دست از اعضای شورا که تنها در ایام تبلیغات انتخابات پایشان به پایگاه های بسیج و هیئات مذهبی باز شده و دم از تعلق خاطر به راه شهدا و آرمان های انقلاب می زنند، خاطرنشان ساخت که نام گذاری معابر در واقع فرصتی فرهنگی به منظور تقویت هویت جامعه اسلامی، معرفی الگوهای فکری و معنوی و ... در راستای حرکتی تکاملی و انسان ساز است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت و گاه بنا بر برخی معاملات سیاسی درونی شورا، دست یک طیف فکری خاص را جهت خنثی سازی رویکردهای مذهبی و انقلابی باز گذاشت.  

در میان اسامی تازه به تصویب رسیده شورا، ضمن احترام به جایگاه علمی و اخلاقی دکتر حسن انوشه، بقیه عناوین، سطحی و فاقد محتوا و پیام به شمار می آیند.

 احیای نام مفاخر این شهرستان اعم از شهدا، علما و اندیشمندان و نیز برجسته سازی مفاهیم ارزشی مرتبط با آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی را نمی توان با برخی اسامی به ظاهر زیبا اما خنثی و بی خاصیت قابل قیاس دانست.

اعضای محترم شورای شهر باید دقت داشته باشند که عضو شورای "اسلامی" شهری در مجموعه حاکمیتی جمهوری اسلامی بوده و نسبت به حفظ و تقویت عناصر تأثیرگذار هویتی و ارزشی آن مسئولیت و تعهدی بیش از دیگران برعهده دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">