اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

مرگ ما دل چه کسی را به درد می آورد؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷ ق.ظ

ابان بن تغلب از دانشمندان و فضلای بزرگ و صاحب سخن اسلام است که محضر امام سجاد، امام باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام را درک کرد.

حضرت باقرالعلوم علیه السلام به او فرموده بود که: "در مسجد مدینه بنشین و مردم را فتوا بده، همانا من دوست می دارم که در شیعیان، مثل تو دیده شود."

امام جعفر صادق علیه السلام هم به او فرمود: "با اهل مدینه مناظره کن، چه من دوست می دارم که مثل تو از روات و رجال من باشد."

تا این جای مطلب، جایگاه علم و دانش در نزد ائمه را نشان می دهد و اهمیت فعالیت های علمی را برای پیروان آن بزرگان، روشن می سازد.

ابان در زمان حیات امام صادق علیه السلام از دنیا رفت. امام از شنیدن خبر وفات او اندوهگین شد و فرمود: "اما والله لقد اوجع قلبی موت ابان؛ به خدا سوگند که مرگ ابان دل مرا به درد آورد."

این عبارت معصوم، نکته ای مهم و راهبردی را در خود نهفته دارد. جهاد علمی و فرهنگی، آن قدر مهم و با ارزش است که مرگ یک افسر جنگ نرم، دل امام زمانش را به درد آورده و خاطرش را آزرده می سازد.

کسانی که می خواهند دل امام زمان(عج) را از حیات خود، راضی و خشنود نگاه دارند، بسم الله! اسلام به سربازان جبهه علم و فرهنگ، نیاز مبرم دارد.

منبع روایات: ثقةالمحدثین مرحوم شیخ عباس قمی، کتاب تتمةالمنتهی در تاریخ خلفا، ص 152

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">