اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

پیام تلگرامی یکی از دوستان درباره اوضاع فرهنگی نصف جهان

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹ ب.ظ

من به دلیل سفر کاری هفته گذشته در اصفهان بودم و چندین بار به میدان نقش جهان و مساجد امام و شیخ لطف الله رفتم. برادر وضعیت میدان نقش جهان از این حرفها گذشته!! میدانی که به همانند اسمش نقش جهان است و در گذشته به دلیل وجود دو مسجد و ساختان اداری کشور دارای بار معنوی بالا و سیاسی حساسی بود اینک به ملعبه ای تبدیل شده که فقط با مشاهده وضعیت نابسامان دو مسجد درون آن می توان راه پیش روی این مکان را به خوبی درک کرد. 

مدیران نابخرد اصفهانی که فقط به فکر درآمدزائی از این اماکن مقدس هستند وقاحت را از چنان حدی گزرانده اند که توریستها را با هر ملیت و با هر نشانی به مسجد راه می دهند و آنها نیز با هر وضعیتی که می خواهند به این مکان مقدس (خانه خدا) وارد می شوند. این وضع آنجایی دردناکتر می شود که تمامی مسلمانان نیز به دلیل بی توجهی مسئولین و گردشی کردن این مکان عبادت فراموش کرده اند که این مکان مسجد است و نجس کردن آن حرام است، حضور در آن آدابی دارد و محرماتی بر آن وارد است. همگان با کفش وارد می شوند و در زیر گنبد آن که تا چندی قبل فقط آوای اذان مکررا هفت بار تکرار(اکو) می شد می ایستند و با بشکن زدن و یا کف زدن قصد شنیدن چگونگی اکو در این مکان را می کنند. 

سخت نمی گیریم ولی چنان خون به جگرمان می کنند که نمی توان ساکت نشست. حقارت مسئولین نگاه داری این مجموعه به حدی شده است که وقتی تذکر می دهید که این مکان مقدس است و باید شئونات آن رعایت شود جوابی جز پوزخند به شما نخواهند داد. 

اگر به اصفهان می روید برای دیدن بناهای تاریخی نروید برای دیدن غربت خدا بروید و برای دیدن سلطه انسان گرایی و تفکرات پوچ اومانیستی سفری به این دیار داشته باشید.

نظرات  (۱)

  • محمدجواد رضائی
  • ذلت دنیا و عذاب آخرت از آن همه است، هم بزرگواران اصفهانی، هم علمای بلاد و هم ما:
    «وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِی خَرَابِهَا أُولَٰئِکَ مَا کَانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِینَ ۚ لَهُمْ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ»

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">