اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

نامه سرگشاده به هیئت رزمندگان شهرستان بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ق.ظ

لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

برادران عزیزم جناب آقایان میرزاپور، الماس پور و سایر مجاهدان مخلص هیئت رزمندگان اسلام با سلام

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عزاداری های شما به استحضار می رساند:

یکی از کانون های ثابت برای محوریت مستمر در امور فرهنگی شهرها و تقویت بنیه اعتقادی و معنوی جامعه، بارگاه شریف امام زادگان واجب التعظیم است.

احیای دو مرکز مذهبی در هسته مرکزی شهر بابل یعنی امام زاده قاسم و امام زاده عبدالله، در سال های اخیر – اگر چه هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد-  دلیلی متقن در اثبات تأثیر این پایگاه ها در تقویت و ترویج روحیه معنوی جامعه محسوب می شود.

یکی دیگر از امام زادگان معظم شهر بابل که به رغم قرار گرفتن در جغرافیایی پرتردد، متأسفانه آن گونه که باید محل رجوع مردم واقع نشده، حضرت امام زاده یحیی در سبزه میدان بابل است.

بی شک هر کس – اعم از من طلبه تا مسئولان نهادهای فرهنگی – در جهت غربت زدایی و معرفی شخصیت این امام زاده اهمال نموده در جای خود قابل سرزنش به شمار خواهد آمد. رصد وضعیت فرهنگی امروز جامعه، به وضوح ضرورت احیای چنین مراکزی مهم و انسان ساز را گوشزد می نماید.

زیبنده نام رفیع دارالمؤمنین نیست که آستان امام زاده ای شریف، این گونه گمنام و ناآشنا باقی بماند.

الغرض؛

از آن جا که مراسم با شکوه دسته روی هیئت رزمندگان اسلام در بابل هر سال از سبزه میدان (چند قدمی امام زاده یحیی) به سمت آستان مقدس امام زاده قاسم برگزار می شود، می توان از این ظرفیت تجمع عزاداران حسینی برای معرفی و تمرکز بخشی به آن امام زاده غریب نیز بهره گرفت. حال که قرار است مقصد دسته روی، مرقد نورانی یک امام زاده باشد، چه بهتر و زیباتر است که مبدأ حرکت عزاداران نیز بارگاه امام زاده ای دیگر باشد.

برادران عزیز و رزمندگان خستگی ناپذیر جبهه جهانی اسلام بهتر از راقم این سطور بر لزوم برجسته سازی عناصر فرهنگ ساز جامعه اشراف داشته و از این رو بر این باورم که پیشنهاد مذکور را با تأملی شایسته مورد واکاوی و توجه قرار خواهند داد.

خداوند همه ما را به آرزوی دیرینه مان رسانده و به برکت این ایام نیک، همه دلسوزان عرصه اسلام و انقلاب اسلامی را در گستره عاشورائیان تاریخ، منزلتی ویژه ببخشد.

والسلام علی عبادلله الصالحین

سید حمید مشتاقی نیا. حوزه علمیه قم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">