اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

پیشواز انتخابات مجمع طلاب 2

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۵۳ ق.ظ


حجت الاسلام حسین زاده را شاید بتوان به جرأت یکی از نمایندگان منتخب این دوره از انتخابات مجمع طلاب و فضلای شهرستان بابل نامید. فعالیت های مستمر و خستگی ناپذیر ایشان در دوره های قبل، بهترین معرّف شخصیت و توانایی این روحانی جوان و پرکار است:

حضور حداکثری طلاب سراسر کشور مقیم قم

درانتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

26 بهمن ماه 1392 - مدرسه فیضیه از 8صبح تا 18 غروب

«قال ا... تبارک وتعالی : کلکم راع و کلکم مسول عن رعیته»

بیوگرافی فعالیت های مختلف حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی

این گزارش با عنایت از خداوند منان و تشکر از نمایندگان فعلی همکار حقیرو کاندیداهای محترم ،  بر اساس پیشنهاد جمعی از دوستان بیان می گردد ولی مهمترین اولویت حقیر شرکت حداکثری طلاب در انتخابات نمایندگی طلاب کشور و خصوصا شهر بابل است و هدفم از شرکت در این دوره جدیت بیشتر نسبت به گذشته و اصرار فراوان جمع زیادی از دوستان و مسولان حوزوی و غیر حوزوی بوده است .

مهمترین آرزویم در سلک شریف نمایندگی طلاب این است 4 نفری که انتخاب می شوند ( و اگر جزء یکی از آن چهارتا باشم ) دارای هدف و برنامه و سلیقه واحدی باشند تا در حل مشکلات مختلف فرهنگی و اخلاقی و اقتصادی ومعیشتی و علمی و اجرایی و مدیریتی ، سرعت و صراحت و جدیت و دقت همراه گردد و اگر این چنین باشد قول می دهم برنامه های خویش را عملی کنم و موبایل حقیر در تمام ساعت روز آمدگی پاسخگویی به امور طلاب را داشته و خواهد داشت.

عمده فعالیت حقیر بشرح ذیل می باشد :

   1-نماینده طلاب و فضلای شهرستان بابل در حوزه علمیه قم  در دوره های پنجم وششم  

  2- محقق قرآن،تفسیروحدیث مرکزملی پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قم بصورت مکتوب و اینترنتی

 3 -کارشناس و ارزشیاب نماز ناحیه یک آموزش و پرورش استان قم 

  4- مدیریت گروه تبلیغی فرهنگی حامیان ولایت استان مازندران

  5- استاد  موسسه اسوه نخبگان استان  قم  

6- محقق سایت مرکز اموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم

7- حضور فعال در انتخابات سیاسی کشور

8- مشاور قرآنی شهرداری زرگر شهر لاله آباد

9-مشاوره مذهبی موسسه مهر آفرین و...

10-مسول هئیت امناء صندوق قرض الحسنه آیت الله روحانی بابل

11-مربی پیشگیری از اعتیاد از دانشگاه پردیس تهران و...

اینجانب حسین حسین زاده برسمنانی فرزند مختار، هفتم تیرماه سال 1349 شمسی در روستای برسمنان از توابع دهستان کاری پی ، بخش لاله آباد، شهرستان بابل، درخانواده ای مذهبی به دنیا آمدم.

دروس 5 ساله  ابتدایی را در دبستان روستای برسمنان و دوره سه ساله راهنمایی را در مدرسه شهید عباس قندی سابق (شهید سلیمانی جدید) روستای کمانگر گذراندم و اول دبیرستان را در مدرسه امام خمینی ( شاپور سابق ) بابل  گذرانده وبا معدل خوب قبول شدم و این در حالی بود که رحلت حضرت امام خمینی (ره) در 14 خرداد همین سال (1368 شمسی ) صورت گرفت و این سبب شد که با پیشنهاد پدرعزیزم و تشویق مادر ارجمندم در شهریورهمان سال وارد حوزه علمیه خاتم الانبیاء (صدر) بابل شوم.

هشت سال در این حوزه مقدسه با مسولیت مرحوم حضرت آیت ا... شیخ هادی روحانی ( نماینده حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری) و مدیریت متوالی حضرات حجج الاسلام  والمسلمین آقایان ناصری، احدی ، سلیمانی ، پوراکبر، مویدی به تحصیل می پرداختم و همز مان هم به تدریس احکام ،عقاید، حفظ قرآن ،منیه المرید و... مشغول بودم.

در شهریور سال  1376 وارد حوزه علمیه مقدسه قم شدم و و در مدت چهار سال هم موفق شدم دروس سطوح عالی (پایه هفتم تا دهم ) را به اتمام برسانم و الان به مدت 14 سال (( در کنار تبلیغ ،تحقیق، تدریس ، تحصیل و برنامه های فرهنگی و اجرایی)) به تحصیل درس خارج فقه واصول مشغول هستم و الان در درس خاج فقه حضرت آیت ا...توکل تلمذ می کنم ، البته در رشته تخصصی  تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم مدرک لیسانس (سطح2) را گرفتم و دوره فوق لیسانس (سطح 3)  را باتمام رساندم که در حال نوشتن پایان نامه آن هستم .

ضمنا دوره های مختلف پودمانی، مدیریت فرهنگی، وهابیت ، مشاوره ، پیشگیری از اعتیاد و...را هم گذراندم

توجه به این نکته هم مهم است که از نیمه اول سال ۱۳۶۹ به نوعی فعالیت تبلیغی و فرهنگی خویش را شروع کرده و در استان های تهران ،کهکهولیه بویر احمد ،گلستان ،گیلان، لرستان و مازندان و عمدتا با خانواده به فعالیت می پرداختم.

در ۳۱ خردادماه ۱۳۸۱ مقارن تولد حضرت امام حسن عسگری(ع) به صورت رسمی از دستان مبارک مرحوم حضرت آیت ا... العظمی فاضل لنکرانی معمم شدم .

مقالات مختلفی را در زمان تحصیل رشته تفسیر به رشته تحریر آورده ام که بسیاری را به چاپ نرساندم و بعضا مورد تشویق هم قرار گرفته است از جمله :

تجلی قرآن در وصیت نامه حضرت امام خمینی که در مسابقه سراسری مرکز جهانی که با وجود نویسندگان برتر کشوری جزوه 15 تای اول بوده و به چاپ هم رسیده است .

 ویرستاری چند جلد  کتاب( پدر خاک، حضرت علی  - نور افلاک، حضرت زهراء – اخلاق سیاسی امام علی ) را هم انجام داده ام و در شعرهم سابقه ای داشتم  .

 در مدت 14 سال تحصیل اخیر تا سال 1392  در دروس خارج فقه از محضر حضرات آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی ، نوری همدانی ، جوادی آملی ،سیدرحیم توکل و سیفی مازندرانی و خارج اصول حضرات آیات سبحانی و مددی موسوی فیض برده ام.

و در مباحث فلسفه ،اسفار، اخلاق و تفسیر به ترتیب از محضر اساتید حضرات حجج الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمانی و محسن دهقانی و حضرت آیت الله توکل و علامه جوادی آملی استفاده کردم.

ضمنا در زمان حیات حضرت امام خمینی(ره) مقلد ایشان و پس از فوت ایشان مقلد حضرت آیت الله العظمی اراکی شدم و سپس پس از فوت ایشان نیز ، مقلد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای گردیم.

اما فعالیت های اینجانب :

1-نماینده طلاب بابل :

حقیر از سال 1384 با انتخاباتی که جامعه محترم مدرسین در حوزه علمیه قم در بین طلاب و روحانیون انجام داده اند ، در دوره پنجم  به عنوان نماینده طلاب و فضلای شهرستان بابل در حوزه علمیه قم با آرای عمومی طلاب با رای اول برای چهار سال انتخاب شدم و در دوره بعدی (دوره ششم نمایندگی سراسری ) یعنی آبان سال 1388 شمسی  نیز برای بار دوم با رای اول بازبرای چهار سال دیگر به عنوان نماینده طلاب و فضلای شهرستان بابل در حوزه علمیه قم انتخاب شدم.

الان هم در این مجمع  دو سال به عنوان منشی کمیسیون امور مالی و اقتصادی و دو سال قبل  عضو کمیسون تحقیقات و پژوهش فعالیت می کردم .

خدا را شاکرم که در این دو دوره نمایندگی از هر نوع تلاشی که خدمت به طلاب به حساب می آمد کوتاهی نکردم و اولویت زندگی خویش را در این محور قرار داده ام :

-درپاسخگو بودن به طلاب شهرستان در قم و بابل در هر زمانی که نیازمند به همکاری حقیر بوده کوتاهی نکردم.

-وحدت رویه و هدفمند با سلایق مختلفی که در بین همکاران بوده تا زمانی که به نفع طلاب و شهرستان بوده سر لوحه کارهایم بوده است.

-تعامل با مسولین مجمع نماییندگان در قم و مسولین شهرستان بابل را عملیاتی می کردم.

-در تاییدات طلاب و معرفی به مراکز حوزوی و غیر حوزوی روزانه حداقل یک ساعت را به این مساله اختصاص می دادم.

-در جلسات مجمع شهرستانی و استانی و کشوری و کمیسونهای مجمع با کمترین تاخیر و یا غیبت حضور جدی داشته ام.

2-محقق مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی:

حقیر با توجه به تخصص قرآنی و فعالیت 7 ساله قرآنی که داشتم در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در واحد کتبی قرآن و حدیث این مرکز قریب به چهار سال هست که به صورت پروژه ای مشغول بوده و الان هم به عنوان محقق اینترنتی در آن مرکز مشغولم.

3- کارشناس نماز ناحیه یک آموزش و پرورش استان قم:

بنده سابقا در بابل و قریب به هفت سال در مدارس قم به اقامه نماز جماعت و سخنرانی و کلاسداری می پرداختم و الان هم  4 سال است که به عنوان ارزشیاب و کارشناس نماز مدارس دوره های تحصیلی دبستان و راهنمایی و دبیرستان( پسرانه و دخترانه) حضور پیدا می کنم و مشاوره های مورد نیاز جهت پیشرفت امر نماز جماعت را به مسولان و ائمه جماعت مدرسه می دهم و بعضا با دانش آموزان در این زمینه صحبت می کنم .

4- مسول گروه تبلیغی حامیان ولایت شهرستان مازندران :

این گروه تبلیغی دراسفندماه  سال 1388 زیر نظر گروههای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حداقل  6 روحانی  بابلی تاسیس شده است و الان با 100 عضو در سطح بخش ها و شهرهای مختلف شهرستان بابل و شهرهای مجاور بابل فعالیت می کند، این گروه در زمینه های دانش آموزی، دانشجویی ، زندانها ، کمپ های ترک اعتیاد، هییت های مذهبی ، ورزشی ، هنری ، مساجد ، حضور در بیمارستانها ،  ساحل دریا ، پارک ها و ... با تشکیل  نمایندگی فعالیت می کند.

برگزاری مسابقات استانی و همایش های منطقه ای و ایجاد الفت با مسولین جهت حل مشکلات مختلف اقشار مختلف و چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه و  نمایشنامه و مراسم شیرخوارگان و حضور مستمر در مدارس شهری و روستایی و تبلیغ چهره به چهره و مشاوره های تحصیلی و خانوادگی و ازدواج و...از برنامه های این گروه است.

5- استاد دانش آموزان نخبه قمی در موسسه اسوه نخبگان استان قم : 

مدت پنج سال است که به عنوان استاد ( احکام، اخلاق ،عقاید،ورزش و...) با موسسه فرهنگی هنری اسوه نخبگان استان قم به مدیریت حضرت حجه الاسلام والمسلمین دکتر اجرایی همکاری دارم که عمدتا شاگردان ما را دانش آموزان دوم راهنمایی تا سوم دبیرستان با معدل 18 به بالا تشکیل می دهند که این دانش آموزان با همکاری آموزش و پروش استان قم از بین مدارس گزینش می شوند.

 6- محقق سایت مرکز اموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم

از طرف مدیر مرکز تخصصی تفسیر به عنوان همکار سایت این مرکز در قسمت پرسش و پاسخ مشغول شده ام

7- حضور فعال در انتخابات کشور :

از زمانی که به سن سیاسی رسیده ام  در تمام انتخابات کشور از حق رای و ایرانی بودن خودم استفاده نمودم . در دو دوره به عنوان هییت اجرایی و دو دوره به عنوان نماینده فرماندار و یک دوره هم به عنوان بازرس وزرات کشور در شهرستان بابل به وظیفه سیاسی انقلابی خویش عمل می کردم و البته در برخی از انتخابات هم حسب وظیفه اعلام موضع هم نموده ام.

 و در ادامه :

 - با حضور امام جمعه محترم شهرستان بابل در قم در پنج سال قبل و تاسیس شورای رابطین به عنوان مسول آن  شورا  انتخاب شدم و همزمان با  تشکیل  صندوق قرض الحسنه طلاب خاتم الانبیاء بابل( آیت الله شیخ هادی روحانی) مقیم قم  به عنوان مسول هییت امنای آن صندوق هم انتخاب شدم .

 -- با همت طلاب و روحانیون لاله آبادی مقیم قم در آذر 1379 و حضور حضرت حجه الاسلام و المسلمین عبدالعلی پوراکبر، مجمع علمی فرهنگی طلاب لاله آباد بابل مقیم قم تاسیس شده است که از ابتداء تا به حال جزوه شورای مرکزی آن مجمع بوده ام و برای چند سال هم به عنوان دبیر آن مجمع ( بالا ترین سمت آن مجمع ) فعالیت می کردم و فعلا به دلایلی آن مجمع موقتا تعطیل شده است .

----این مجمع در 7 سال اول نشریه ای را به صورت ماهانه و رایگان با تیراژ مناسب برای منطقه چاپ و نشرمی داد که در تمام آن سال ها عضو هییت تحریریه و چند سالی هم به عنوان سردبیر یا دبیر اجرایی آن نشریه ( لاله آباد) فعالیت می کردم .

---- در ابتدای سال1390 با انتصاب حضرت حجه الاسلام والمسلمین بابایی به عنوان اولین امام جمعه زرگرشهربخش لاله آباد حقیر به عنوان اولین مسول دفتر امام جمعه آن منطقه فعالیت می کردم که به خاطر حضوریافتن در قم و مشغله ای موجود انصراف دادم گرچه به طور جدی هنوز ارتباط دارم و بیان احکام آن نماز جمعه را گاهی موارد انجام می دهم.

----- در دبیرستان مدرسه هدایتی شهرستان قم سال تحصیلی 1390 و1391  به عنوان رییس انجمن اولیاء و مربیان مدرسه انتخاب شدم و....

------عضو هییت موسس  هییت و مسئول صندوق قرض الحسنه امام حسن عسگری طلاب برسمنانی مقیم قم، عضو هییت موسس هییت و مسئول صندوق قرض الحسنه امام حسن مجتبی طلاب مازندارنی مقیم قم  از سال ۱۳۷۶ تا حالا،عضوافتخاری هییت مدیره صندوق قرض الحسنه سعید العلماء طلاب شهرستان بابل در قم به مدت ۶سال تا حالا،مسول ناظر سه هییت مذهبی شهرستان بابل به نام های هییت نوجوانان حضرت علی اصغر و هییت جوانان محبان اهل بیت برسمنان و هیئت آستانه غریب آقا زیر نظر سازمان تبلیغات بابل ، مشاورمذهبی و سخنران امام زاده غریب آقا روستای تاج دوله بخش لاله آباد و...

خدایا تو شاهد باش آن چه را که به رشته تحریر در آورده ام جز از روی وظیفه ای که بر دوشم گذاشته اند نبوده است و جز از روی اخلاص و وظیفه الهی  ننگاشته ام. 

خدایا چنان کن سر انجام کار   که تو خوشنود باشی و ما رستگار

     حسین حسین زاده برسمنانی- 

09122522938

1392.11.21

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">