اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

فرمانده انتظامی بابل در جمع انصار حزب الله

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳ ق.ظ

40 کیلوگرم تریاک با طعم گوجه فرنگی در بابل کشف شد


یک شنبه، ششم بهمن، سرهنگ فقیه، فرمانده انتظامی شهرستان بابل بعد از نماز مغرب و عشا میهمان جلسه عمومی انصار حزب الله این شهرستان در مسجد ولایت خواهد بود. از آن جا که به دلیل بعد مسافت، توفیق حضور در این نشست را ندارم چند نکته را محضر این بزرگوار به عرض می رسانم:

1- ممکن است باطن، از ظاهر اهمیت بیشتری داشته باشد، ولی این مسئله به معنای کم اهمیتی ظواهر و بی توجهی به آن نیست. به همین دلیل است که به طور مثال اسلام خوردن و آشامیدن افرادی که عذر شرعی برای روزه گرفتن دارند را نیز در ملأ عام منع می کند تا اسلامی بودن ظاهر شهرها حفظ شود. ظاهر شهر اهمیت دارد؛ زیرا هر چه نمای دینی و شعائر اسلامی بیشتر در چشم مردم باشد باعث قوّت قلب مؤمنین می شود و هر چه ظواهر شهر به حال و هوای غیر دینی نزدیک بشود شهامت گناه در جامعه نیز تقویت خواهد شد. بنا بر این مقابله با مظاهر گناه، جرم و بی عفتی، تکلیفی انکار ناپذیر است که نیروی انتظامی به طور خاص و متمرکز، تولیت اجرای آن را بر عهده دارد. از جمله مظاهر گناه در سطح شهر، کشف حجاب برخی بانوان به خصوص در داخل اتومبیل هاست که مدتی است در بابل نیز مکرر به چشم می خورد. پخش موسیقی های غیرمجاز آنهم با صدای بلند از سیستم صوتی خودروهای عبوری نیز از مصادیق ایجاد مزاحمت و اشاعه فرهنگ بی مبالاتی است که ظاهر اسلامی شهر را مخدوش می سازد. به نظر نمی رسد زدودن مظاهر گناه در شهری مانند بابل که مساحت خیابان های آن چندان وسیع نیست، کار پیچیده و دشواری باشد. با نزدیک شدن فصل بهار و تابستان باید تدبیری نیز برای مقابله با رژه خیابانی لشکر ساپورت پوش ها اندیشید.

2- تقابل با جرایم سازماندهی شده و پیچیده، نیازمند کار دقیق اطلاعاتی است که با توجه به محدودیت های مادی و انسانی موجود در قوای انتظامی، ممکن است به راحتی مقدور نباشد. با توجه به پراکندگی محلات شهر و روستاهای بابل، بهره گیری از نیروهای بومی بسیچ که ساکن در محلات هستند، کشف مراکز فساد و جرم را آسان تر خواهد ساخت. تحقق این امر مستلزم تقویت پیوند مراکز انتظامی و انس بین پلیس با نیروهای بسیج است. به نظر می رسد حضور مسئولان نیروی انتظامی یا نمایندگان آنان در پایگاه های بسیج و برقراری ارتباط دوستانه و برادرانه با نیروهای مخلص و بی ادعای بسیجی، بساط بسیاری از باندها و محافل جرم و گناه در گوشه و کنار شهر و روستا را در هم خواهد پیچید و بر میزان توفیقات نیروی انتظامی خواهد افزود.

3- هر سال چهارشنبه سوری، در چند محله خاص این شهر، شاهد وقوع برخی اتفاقات ناگوار و هنجارشکنی معدودی از اوباش هستیم. نمی دانم مسئولیت تبیین خرافات و آثار اجتماعی و فردی ناشی از شیطنت های چهارشنبه آخر سال بر عهده کدام نهاد فرهنگی شهر است و اصلاً آیا مسئولی به خودش زحمت می دهد تا آماری از تبعات تأسف بار بازی با آتش و باروت و ... در سال های گذشته را به جوانان و نوجوانان و خانواده هایشان یادآور شود یا نه. ولی به هر حال وظیفه خطیر نیروی انتظامی در این خصوص به قوّت خود باقی است. جا دارد نیروی انتظامی با طراحی برنامه ای دقیق و غافل گیر کننده، مانع از عادی شدن هنجارشکنی های هر ساله در آن روز بشود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">