اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

مردی که می خندد!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۱۰ ب.ظ

فرمانده نیروی انتظامی همیشه می خندد و شاید به گمان خود اخلاق مدیریتی را با همین خنده درمانی در پیش گرفته است؛ اما ...

از مهم ترین معیارهای اخلاق دینی تحمل منتقدین و پرهیز از توسل به زور در مواجهه با آنان است.

یادم می آید یکبار یک کانال تلگرامی خبری را پیرامون ایجاد ناامنی توسط خودرویی شخصی برای عابران یک پیاده رو منتشر نمود. نیروی انتظامی شهر مورد نظر انتشار این خبر را تاب نیاورد و اقدام به بازداشت ادمین کانال نمود در حالی که می توانست به تکذیب یا توضیح و ... بسنده کند.

در ماجرایی مشابه، کانال کم مخاطب دیگری اقدام به انتشار خبری پیرامون سرقت از یک ساندویج فروشی نمود. با تماس نیروی انتظامی، ادمین کانال خبر مذکور را حذف کرد و تکذیبه ای هم در این باره منتشر نمود اما با این حال با مامور و دستبند به دادگاه منتقل شد تا شخصیتش نیز بی آسیب نماند.

نمونه های دیگری هم از این نوع رفتارها به چشم می خورد که شرحش بماند برای بعد.

در حالی که بارها در فضای مجازی شاهد حمله به باورهای عمومی و ارزش های انقلابی توسط عده ای از خودباختگان و فتنه گران بودیم، نیروی انتظامی سخت گیری اش را در قبال خبرنگاری به کار می برد که در جمعی محدود نسبت به ضعف و فقدان تخصص در یکی از واحدهای انتظامی گلایه نموده است. او حاضر نیست کمترین شکوه ای را نسبت به عملکرد اشتباه بعضی زیردستانش بپذیرد و انتظار دارد اهل قلم از خطای مجموعه اش چشم پوشی کنند و در برابر انتقادهای مستدل، باز هم به خنده توسل پیدا می کند...

اگر کسی می خواهد بداند نیروی انتظامی در مقابل ناهنجاری ها چقدر کارآمد است و چه میزان فشل و ناتوان، کافی است در اطراف پاسگاه ها و کلانتری ها نیم نگاهی به وضعیت پوشش و رفتار بعضی شهروندان داشته باشد. دوری در فضای مجازی بزند و ...

در حالی که همه مسئولان به درست یا غلط بارها مورد انتقاد دیگران قرار گرفته و در واکنش به منتقدان و معترضان یا روشنگری و یا سکوت نموده اند، فرمانده انتظامی همچنان می خندد اما ترجیح می دهد دهان منتقد را به زور پرونده و ملالت تردد به دادگاه، گل بگیرد. 

مالک اشتر زور داشت و صاحب قدرت بود و در مقابل دشمن نرمش نشان نمی داد؛ اما انگار فقط برای کتاب ها نوشته اند که وقتی زباله به سرش ریخته شد رفت به مسجد و نماز خواند.

وقتی سطحی نگر باشیم و اخلاق را در ظاهر خلاصه بدانیم، صورتمان اگر چه به خنده مزّین است اما حقیقت باطن مان مردم را به تصور دیگری وا می دارد.

کاش به همان میزان که در مقابل بدخواهان سعه صدر و تحمل داریم در برابر خودی ها هم ... چرا زیر سوال رفتن میز ما هزینه بیشتری از زیر سوال رفتن باورها و هنجارهای ارزشی جامعه به دنبال دارد؟

 

خودت را اصلاح کن اخوی، اصلاح باطن مهمتر از اصلاح ظاهر است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

نیروی انتظامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">