اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

فرماندهی که مکبّر شد

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۷ ب.ظ

فرماندهی لشکر، کم جایگاهی نیست. چند هزار نیرو تحت امر یک فرمانده لشکر قرار دارند و فرامینش را اطاعت می کنند. در همه لشکرهای دنیا، فرمانده لشکر در حدّ یک وزیر و وکیل برای خودش عزّت و احترامی دارد.

در ارتش و سپاه ما هم فرماندهان لشکر مورد تکریم همه بوده و در قلب نیروهایشان جای دارند. حسین خرازی فرمانده لشکر بود. خیلی ها از او به عنوان فاتح خرمشهر و یکی از موفق ترین و پرآوازه ترین فرماندهان سپاه اسلام یاد می کردند. می خواست اهمیت نماز را به همه بفهماند. بفهماند که فرمانده لشکر خمینی در مقابل خدا و احکام شریعت، خاضع و مطیع است.

وقت اذان رفت جلوی نمازخانه. چند نفر در صف اول برایش جایی باز کردند. حاج حسین خرازی با همان خنده همیشگی اش از آنها تشکر کرد. رفت جلوتر و در میان بهت همگان، میکروفون را گرفت و ایستاد به مکبّری. همه از این کار او تعجب کردند. به طور معمول مکبّری را افراد کم سن و سال به عهده می گرفتند؛ اما این بار فرمانده یک لشکر فاتح و سربلند آمده بود و با افتخار برای اقامه فریضه الهی، تکبیر می گفت. این اقدام آموزنده شهید خرازی، درسی فراموش ناشدنی برای همه نیروها بود و روحیه شان را دوچندان ساخت.

بازنویسی بر اساس روایتی از همرزم شهید، پایگاه مرجع شهید حاج حسین خرازی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">