اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

اذعان بی بی سی به دخالت نظامی غرب در جنگ هشت ساله

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۰ ق.ظ

سایت بی بی سی فارسی گزارشی منتشر کرده از سفر خبرنگارش به شهر بندری فاو، شهری که فتح آن در عملیات غرورآفرین والفجر هشت، حماسه ای بزرگ از عملیاتی بی نظیر، دقیق و سرنوشت ساز را برای لشگریان اسلام رقم زد.

حالا این که چرا سایت بی بی سی به تهیه این گزارش علاقه نشان داده، بماند برای بعد.

در جایی از این گزارش، بی آن که به تصرف هزاران کیلومتر از خاک کشور عزیزمان توسط  رژیم متجاوز بعث عراق اشاره شود، فتح فاو توسط نیروهای ایرانی، اشغالگری تلقی شده که فعلاً قصد ندارم به جوانب آن بپردازم.

البته مطابق همین گزارش و به استناد اظهارات شهروندان، شهر فاو مدت ها قبل از آن که به تصرف نیروهای ایرانی در بیاید خالی از سکنه بود و به شهری نظامی تبدیل شده بود. از این منظر فتح فاو به هیچ وجه با اشغال شهرهای مرزی ایران چون خرمشهر و مهران و قصرشیرین و سومار و ... و شهادت و آوارگی هزاران زن و مرد و کودک بیگناه قابل قیاس نیست.

نکته ای که قصد دارم به استناد این گزارش به آن بپردازم، دخالت مستقیم نیروهای نظامی غرب در حمایت از صدام خبیث و بر ضد نیروهای ایرانی است. اگرچه هر ایرانی مطلع و مستقل و بی غرضی به خوبی می داند که حمله رژیم بعث عراق به ایران اسلامی، در حالی که مردم ایران در سخت ترین شرایط تحریم های اقتصادی و تسلیحاتی قرار داشتند، با حمایت و پشتیبانی همه جانبه کشورهای مختلف دنیا رقم خورد؛ اما برای آن دست از غرب باورانی که همچنان از پذیرش این واقعیت تلخ امتناع ورزیده و درصدد تطهیر چهره سیاه آمریکا و اذنابش بوده و تنها اخبار و تحلیل هایی را به رسمیت می شناسند که از تریبون بیگانه بیان شده باشد، این اعتراف سایت بی بی سی می تواند حجت باشد:

«صباح عباس یکی از سربازانی خود اهل فاو بود در این نبرد شرکت داشت و می‌گوید ارتش عراق با حمایت بعضی کشورهای غربی قدرت پیدا کرده بود و همه به نوعی به کمکش آمده بودند، مهمترین آنها آمریکا٬ بریتانیا و فرانسه:

"یادم می‌آید که جنگنده‌های فرانسوی پل‌های امدادرسانی به نیروهای ایران را به شدت بمباران می‌کردند، آمریکا هم می‌زد و ما پیش‌روی می کردیم. مقاومت نیروهای ایرانی زیاد نبود و خیلی از آنها کشته شدند. البته کشته از دو طرف بود اما هر خندق را که می‌گرفتیم دست‌کم دو سه سرباز ایرانی در آن کشته شده بودند. در عرض حدود دو روز شهر را گرفتیم."»

برای مطالعه بیشتر، لینک گزارش را هم در اختیارتان قرار می دهم:

http://www.bbc.com/persian/45226902


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">