اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

مرجع مازندرانی که به نظام توهین کرد!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۴ ب.ظ


یعسوب الدین رستگار جویباری، اهل مازندارن است که در شهر مقدس قم اقدام به راه اندازی دفتر مرجعیت برای خود نمود.

وی در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، کتابی با عنوان حقیقت وحدت در دین نوشت که در آن به مقدسات اهل سنت، بسیار توهین کرد. این کتاب که به طور غیر قانونی چاپ شده بود در تیراژی وسیع منتشر شد و به طرز مشکوکی به نشانی علمای اهل سنت ایران ارسال گردید تا حساسیت آنها را نسبت به حوزه علمیه قم تحریک نماید. همه مسئولان کشور به خصوص رئیس جمهور وقت، به این اقدام وحدت شکنانه او اعتراض کردند و با توجه به سوابقی که در توهین به نظام جمهوری اسلامی داشت، بساط مرجعیت وی جمع گردید.

محمد محمدی ری شهری نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در صفحه 335 از جلد اول خاطرات خود به یکی از اقدامات ضدانقلابی این عالم مازندرانی اشاره می کند.

ری شهری در پاسخ به عباراتی از کتاب خاطرات منتظری نوشت:

" آقای منتظری می گوید: من به بازداشت و زندانی کردن آقای رستگار هم که در منزلش برای مرحوم شریعتمداری فاتحه گرفته بود، اعتراض کردم.

آیا اتهام آقای رستگار جویباری تنها برگزار کردن مجلس فاتحه برای آقای شریعتمداری بود آن طور که آقای منتظری می گوید، یا بازداشت او دلیل دیگری داشت؟

آقای رستگار کیست؟

آقای رستگار یکی از مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی و حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است که در کتاب خود به نام تفسیر قرآن {تفسیر البصائر} زشت ترین اهانت ها را نثار کارگزاران جمهوری اسلامی – از صدر تا ذیل – کرده است و نسبت های ناروایی را به آنان می دهد.

او علاوه بر محکومیت (درتاریخ 1365/4/3) در ارتباط با اتهامی که بدان اشاره خواهم کرد، دو بار دیگر در دادگاه انقلاب محاکمه و محکوم شده است. یک بار، دو سال قبل از این جریان، درتاریخ 1365/5/29 قبل از آن حادثه، و بار دیگر در تاریخ 1374/2/2 که اتهامش در کیفرخواست، مخالفت با نظام جمهوری اسلامی و موضع گیری های وقیحانه علیه حضرت امام قدس سره و ... است.

توضیح حادثه

حادثه ای که آقای منتظری در خاطراتش به آن اشاره کرده است، به این سادگی که ایشان مطرح کرده، نبود. مجلسی بود علیه جمهوری اسلامی. از جمله شعارهایی که در مجلس داده شد و در کیفرخواست وی آمده است عبارت است از: رژیم آمریکایی نبود باید گردد، عزا عزاست امروز، زندانی چند ساله پیش خداست امروز.

و طبق گزارش مسئول اطلاعات قم در مجالسی که در منزل ایشان و دو مورد دیگر برگزار شده، کار به ضرب و جرح و شکستن شیشه ها منجر گردیده و با دخالت نیروی انتظامی و مردمی غائله پایان یافته است.

اکنون از آقای منتظری باید پرسید: که آیا به اعتقاد شما آقای رستگار حق دارد که علیه نظام اسلامی و امام شایعه پراکنی کند، تهمت بزند، مجلس دایر نماید و در آن مجلس، جمهوری اسلامی، رژیم آمریکایی نامیده شود و پس از آن کار به ضرب و جرح کشیده شود؟ آیا قوه قضائیه حق ندارد با او برخورد کند؟!

اساساً شما از کجا احراز کردید که اتهام آقای رستگار تنها برگزاری مجلس فاتحه برای آقای شریعتمداری بود که این گونه نظام اسلامی را زیر سؤال بردید؟ "

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">