اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

نامه سرگشاده به امام جمعه جدید امیرکلا

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ب.ظ


حضرت حجت الاسلام والمسلمین بابایی، امام جمعه محترم شهر امیرکلا با سلام و آرزوی سلامت و توفیق باستحضار می رساند:

خبر انتصاب حضرتعالی به امامت جمعه امیرکلا، بارقه ای از امید به درخشش بیش از پیش این منطقه را در اعماق جان دلسوزان و نیروهای متعهد شهرستان بابل ایجاد نمود.

سوابق درخشان شما در امامت جمعه شهرهایی چون بندرترکمن، فیروزکوه و زرگرشهر، و روحیه منحصر به فرد شما در جذب نیروهای مستعد و پرهیز از حاشیه های فرصت سوز، نوید بخش رفع بخش عمده ای از مشکلات دو سال اخیر شهر امیرکلا می باشد.

در یادداشتی که سال گذشته در وبلاگ منتشر کردم، میان هفت امام جمعه شهرستان بابل، لقب شیخ الائمه را در خور شأن شما دانستم؛ زیرا معتقدم شخصیت پدرانه شما هم برای عوام و هم برای خواص شهرمان ارزنده و مغتنم است.

این حقیراگر چه امیرکلایی نیستم اما بر اساس تجربه میدانی خود، بی اغراق، امیرکلا را یکی از مذهبی ترین و با فرهنگ ترین مناطقی می دانم که تا کنون در جای جای کشور پهناورمان مشاهده کرده ام. به اعتقاد من در حال حاضر، به رغم نزدیکی به سواحل دریای خزر، امیرکلا فضایی مذهبی تر و انقلابی تر از شهر بابل دارد. نخبگان این دیار نیز بالاترین رتبه های علمی و فرهنگی و ورزشی و سیاسی را در سطوح ملی به دست آورده اند.

نیروهای انقلابی امیرکلا، شخصیت هایی زبده، فرهیخته و صاحب سخن و قلم هستند که جذب و ساماندهی آنان می تواند امیرکلا را به قطبی محوری در چرخه فعالیت های انقلاب تمدن ساز ایران اسلامی تبدیل کند.

به حول و قوه الهی، تجربه و سعه صدر، دو بال موفقیت شما در امامت و رهبری معنوی و اجتماعی و ... مردم با ایمان شهر امیرکلا خواهد بود. حضرتعالی به نیکی می دانید که نمی شود با دستور و بخشنامه، کسی را با خود هماهنگ ساخت. اگر کسی به نماز جمعه نیامد، لابد برای خودش دلیلی دارد. اگر کسی شبهه ای دارد باید برای پاسخ آن چاره ای اندیشید. نمی توان با زور دادگاه و پرونده سازی و جرم تراشی برای جوانان حزب الله، زمینه توفیق خویش در اداره امور جامعه را تحقق بخشید. شما بهتر می دانید که ضدانقلاب، ضد ولایت و بی دین! خواندن منتقدان، هرگز محبت انسان را در دلها افزون نخواهد ساخت. تریبون نمازجمعه را برای بسط وحدت اختصاص داده اند و تشویق مردم به تقابل با مردم مناطق دیگر و گله گذاری بی وقفه از نگرانی ها و خصومت های شخصی، به یقین حرکتی در این راستا تلقی نخواهد شد. حتی یک مهره شرور فرصت طلب باج خواه و انتقام جو که برای ارضای بغض شیطانی خود نسبت به مردم شهرهای اطراف و قهرمان سازی از خویش، از هیچ اقدام پلیدی فروگذار نمی کند، صلاحیت همنشینی با پرچمدار جایگاه ولایت در هیچ شهری را دارا نیست.

مساجد و محافل بابل، به میزبانی شما افتخار خواهند کرد؛ آن چنان که مساجد و محافل امیرکلا نیز با حضور عالمان و بزرگان بابل آراسته شده و باز هم چنین خواهد شد. چگونه ممکن است چنین مراوده ای معمول و همیشگی، دلیل عصبانیت و باعث دعوا و اعتراض کسی باشد که بر مرتبه ای بالا تکیه زده است. اصلاً بابل و امیرکلا را به هیچ وجه نمی توان از یکدیگر جدا دانست. اگر تابلوی ورود و خروج بابل و امیرکلا را بردارند، کسی نمی تواند نقطه انفصال این دو شهر را تشخیص بدهد.

ناگفته پیداست که وقوع این قبیل مسائل و حواشی در همه نقاط کشور، امری محتمل و اجتناب ناپذیر است. آن چه مهم است نوع مواجهه با پدیده های چالش زا است که شکر خدا سابقه درایت شما، جایی برای نگرانی باقی نمی گذارد.

من به عنوان شاگرد و فرزند کوچکتان از حضرتعالی استدعا دارم نسبت به دلجویی از زخم خوردگان و رنجیدگان جبهه ارزشی امیرکلا حتماً اقدام نمایید. مطمئن هستم هیچ کس دست دوستی شما را برای سرافرازی جامعه ایمانی امیرکلا و شهرستان پرافتخار بابل رد نخواهد کرد. این حقیر جز چند نیروی متدین و امتحان پس داده در ستاد نمازجمعه امیرکلا، توفیق آشنایی با دیگر اعضای این مجموعه را نداشته ام؛ اما با توجه به وسعت نظر شما بهره گیری از ظرفیت های دیگر نیروهای مخلص انقلاب در این شهر را امری بدیهی می دانم. بر اساس قرائن موجود، به زودی شاهد حضور همه بزرگان و مسئولان شهرستان بابل در نمازجمعه وحدت آفرین امیرکلا خواهیم بود.

ضمن تبریک صمیمانه بابت این انتصاب بجا، ارادت خالصانه خویش را نسبت به حضرتعالی ابراز داشته و بی تملق، از ته دل، آرزوی توفیق و سرافرازی بیش از پیش شما را دارم.

دعاگوی همیشگی شما، سید حمید مشتاقی نیا حوزه علمیه قم 1394/06/10

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۲)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقاسید. متشکر از شما. حرف‌های نگفته‌ی بسیاری از دوستان رو زدید. به مدد تریبونی که در اختیار تیم **** ******** ******ا بود، تهمت‌های ناروای بسیاری به ما زده شد. خدا می‌داند و آن‌ها. اما ظلم‌هایی که در حق بعضی رواشد و همچنان می‌شود ناگفتنی است. آن‌هایی که مدام در بوق و کرنا می‌کنند و از تریبون نمازجمعه سعی دارند در کله مردم فرو کنند ********* ** ****** پیدا کرده متوجه این معنا باشند که خدایی که آن بالاست می‌داند کدام‌مان راست می‌گوییم. **** ******* که عده‌ای متدین را شرور و آفت معرفی می‌کند و آن ها را بی دین می‌خواند به هر کجا می‌خواهد برود. شهری یا شهرستانی دیگر.
چیزی که بوی *** ****** ** ** ** *** ****** *** *** می‌دهد. حتی *** **** در جای قبلی هم مدتی باقی می‌ماند.
امام جمعه جدید امیرکلا بسیار متوجه این موضوع باشد که افرادی مثل آقای **** - پ و **** - ک دلسوز مردم و جامعه نیستند. فقط برای بغض و کینه‌ای که از عده‌ای مردم متدین امیرکلا داشتند، سنگ نمازجمعه را به سینه زدند. این آقای محمد - ک که قبلا **** **** چند شهر بود را از ا*** ***** برداشتند به خاطر مشکلاتی که داشت. بعد این آقای ***** ****** می‌آید او را **** **عه‌ی ... می‌کند.
حرف زیاد است آریالا سید. دهر بر مراد سفلگان می‌چرخد متأسفانه...
پاسخ:
سلام برادر خواهشا هوای مرا داشته باشید هنوز دارم می روم دادگاه و برمیگردم
سلام
الحمدلله
این اتفاق مبارک رو به فال نیک میگیرم
و با شناختی که از حاج آقا بابایی عزیز دارم ،امیدوارم که حضورشون باعث همدلی بیشتر و اتحاد مردم امیرکلا بشه و جبهه ارزشی امیرکلا به جایگاه حقیقی خودش برسه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">