اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

بابل با ساز نیرنگ، نمی رقصد!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ق.ظ


اصطلاح قرق شکنی، اصطلاح بد و نامتعارفی بود که کاربرد آن در دفاع از برگزاری کنسرت موسیقی در بابل از ذهنی بیمار و ماجراجو ریشه می گیرد.

هر کس که در این شهر داعیه دغدغه فرهنگی دارد باید خودش را با فهم و منطق علمای دینی دیار مؤمنان تطبیق بدهد. وقتی علمای شهر با تأسی از فتوای رهبر معظم انقلاب، با ترویج موسیقی به مخالفت می پردازند، هر اقدامی در  خلاف آن، نوعی هنجارشکنی و تقابل با شعائر دین محسوب می شود. یک قانون، زمانی ارزش دارد که در تضاد با دین نباشد و در تعارض احتمالی دین با قوانین خودساخته بشر، به تصریح همه علما در همه اعصار، ترجیح با حکم خداست و لاغیر.

وقتی مجتهدین یک شهر نظیر حضرات آیات محمدی، کریمی، توکل، فاضل و ... حکمی مشخص درباره موضوعی خاص مثل کنسرت موسیقی داشته باشند، نظر مواجب بگیران ادارت نفت خور و مقلدین بخشنامه های کاغذی در مخالفت با آن حکم، پشیزی اعتبار نخواهد داشت.

اصرار بر اجرای کنسرت موسیقی در بابل، البته چندان ریشه فرهنگی و ذوق هنری نداشته و از سر دلسوزی و لطف در حق هنرمندان و هنردوستان نیست.

گاه برخی نهادهای خدماتی که قصور خود در رفع مشکلات شهری را در اعماق باطنشان باور دارند سعی می کنند کم کاری هایشان را پشت هیاهوی موسیقی مخفی نگاه دارند.

گاه آنانی که نگاهی جدی به سبد آرای انتخاباتی خود برای ورود به مجلس دارند کنسرت موسیقی را اهرمی برای جلب توجه توده هایی از مردم تلقی می کنند.

گاه برخی مجموعه های مستقل و مردم نهاد نیز برای افزایش شهرت دست به چنین اقدامی می زنند.

مردم به مرور متوجه این دغل بازی ها شده و اغلب نگاه مثبتی به این نوع برنامه های بی هویت ندارند. به یقین کسی با شادی و ضرورت نشاط در جامعه مخالف نیست. یک ذهن خلاق و اهل فرهنگ به خوبی می داند که برگزاری برنامه ای شاد در سطح عموم می تواند چه ویژگی هایی داشته باشد بی آن که به گناه و هنجارشکنی آلوده شود.

آنهایی هم که مدعی اند قصدشان از برگزاری کنسرت، کار خیر است بهتر از من و شما می دانند که تعریف کار خیر چیست و چگونه می توان به جای کار شیک، با اقدامی نیک، شادی حقیقی را بر لبان مردم یا نیازمندان، میهمان کرد.

یک نکته را هم از یاد نبریم که وقتی عده ای همّ و غمشان این می شود که شهری با این همه مفاخر علمی و دینی و فرهنگی و... را در سطح عبارتی بی محتوا و خنثی مثل بهارنارنج تقلیل بدهند، خواه ناخواه، ماهیت شهری با تمدنی فاخر را به سرزمینی فاقد هویت انسانی تشبیه می کنند که از خودش چیزی برازنده و فخر آفرین نداشته و پایه های تفاخر آن بر شاخسار طبیعت خدادادی منطقه بنا شده است.

نظرات  (۶)

عالی .خداخیرت بده ...موافقم کاملا 
  • حمید درویشی
  • سلام بر شما
    شما چطور از امکانات کلمات کلیدی برای سهولت یافتن مطالب مرتبط استفاده نمیکنید؟ هنگام نگارش هر مطلب، چند تا از کلیدواژه ها و یا مفاهیم اساسی اون مطلب را به صورت کلمه کلیدی معرفی کنید تا هم مخاطبان راحت تر باشند و هم موتورهای جستجو بهتر بتوانند شما را معرفی کنند.
  • بابل ( شهر بهار نارنج )
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    از آقای روحانی ٬ امام جمعه بابل سؤال دارم ٬


    اگه ۲۲ میلیون میدادن
    یکی رو میآوردن
    مردمو گریه میآورد
    باز هم اینطوری عصبی میشدید ؟!


    مردم که گریه کنن و سرشون تو یقشون فرو بره چیزی رو نمیبینن !


    زمانی خطرناکه که مردم با خنده
    سرشون رو بالا بگیرن !

    اونوقت خیلی چیزها رو میبینن که نباید ببینن !

    آقای مشتاق !

    نمیشه مردمو با گوشمالی فرستاد بهشت !
    *** ***** *** * ******* ** ** ***** ٬

    کاش آقایون یاد بگیرن  بعد از سی سال چطوری باید با مردم صحبت کنن !


    اشداء علی الکفار ٬ رحماء بینهم !

    آروم حاج حسن آقا ...
    سلام 

    جذب حداکثری 

    نه دفع حداکثری !

    تو اون مراسم چند هزار نفر از مردم بابل شرکت داشتند 

    کدومشون رقصیدند ؟!

    امام جمعه شهر با چشم خودشون رقص کسی رو دیدند ؟!

    بسه دیگه ٬

    با مردم درست صحبت کنید !

    بسه دیگه !

    این رقاص های  پابرهنه ای که میبیند ٬ سرمایه های اصلی انقلابن ٬

    سیاهی لشگر دفاع از دین و وطن و  راه پیمایی های آقایون ٬ همین مردمند ! 
    این نوع برخورد در شأن امام جمعه شهر نیست !

    با مردم درست صحبت کنید !






    معلومه بعضی دوستان باغرض ورزی از امام جمعه محبوبمان حاج حسن روحانی در برخی سایت ها پیام میگذارند...همیشه حق تلخه...اگه چهارتا آدم عین آیت الله روحانی و پسرشون داشتیم جامعه الآن این مشکلات رو نداشت...دل رهبری خونه....تنها یاوران رهبری امثال آقای روحانی هستند...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">