اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

آیا امیرکلا کوفه ایران است؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۰ ق.ظ


اشاره: سخنرانی امام جمعه محترم امیرکلا ( از توابع شهرستان بابل ) در خطبه های آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در نوع خود بی نظیر و حائز اهمیت است. متنی که در ادامه می خوانید را بی هیچ کم و کاستی از سایت نمازجمعه امیرکلا رونوشت کرده ام. این سخنان و نوع گفتار و ادبیات به کار رفته در آن، آن قدر شفاف و گویا هست که دیگر نیاز به هیچ توضیح و تفسیری ندارد. با توجه به عنایتی که برخی مسئولان محترم نهادهای نظارتی قم و تهران نسبت به وبلاگ حقیر دارند امیدوارم انعکاس مطلب ذیل بتواند در جلب توجه ارگان های تصمیم ساز نسبت به واقعه اخیر، تأثیرگذار باشد:

... ایشان در ادامه نسبت به مسائل موجود در شهر امیرکلا عکس العمل نشان دادند و فرمودند : اگر امیرکلا در سالهای گذشته به عنوان قم مازندران و فیضیه دوم در سطح کشور مطرح بود به خاطر وجود 250 شهید و علمای بزرگی چون آیت الله علامه شیخ مهدی مازندرانی بوده است و همچنین پدران شما ، اجداد شما با دیانت و ولایتمداری این شهر را به این جایگاه رساندند . متاسفانه تعداد قلیلی از افراد ظاهر الصلاح در سالهای اخیر بااعمال زشت و قبیح شان این شهر را به کوفه ایران تبدیل کردند . هیج جای کشور با حدود 850 نماز جمعه ، با امام جمعه این کار را انجام ندادند فقط  در امیرکلا این قضیه رخ داده است و چنین بد اخلاقی بی سابقه است .

امام جمعه امیرکلا گفتند : من از برادرانم در شورای قبلی و شهردار پرتلاش دوره قبل این شهر به خاطر پیگیری تاسیس نماز جمعه و این کار مبارک  تشکر و    قدر دانی می کنم ،امیدوارم اجرشان نزد خدا محفوظ باشد . همچنین در ادامه فرمودند : آنهایی که بیش از دوسال به روشهای مختلف با نماز جمعه امیرکلا مخالفت کردند در فکر انتخاب امام جمعه ای از باند و گروه خودشان هستند ، شما مردم حواستان جمع باشد و پشت سر چنین اشخاصی نماز نخوانید چون اینها هیج اعتقادی به استقلال شما و نماز جمعه این شهر ندارند .

ایشان فرمودند : هرکس و یا هرمسئولی باید شهر خودش را آباد کند ، آقایان از این مردم رای می گیرند و بعد جهت نماز جمعه به بابل می روندگزارش کار این شهر را به امام جمعه بابل می دهند  . هفته گذشته  روز قدس بیش از 2500 نفر نمازگزار در نماز جمعه امیرکلا شرکت داشتند ولی متاسفانه این آقایان بعد از راهپیمایی به نماز جمعه بابل رفتند . اینها چه کسی را قبول دارند ؟ به چه کسی اعتقاد دارند ؟ اگر اعتقاد به ولایت و رهبری دارند ، بنده منصوب رهبری در این شهر هستم . بنده که سر خود اینجا نیامدم . بنده با حکم شورای سیاست گذاری در این شهر هستم حکم همه امامان جمعه را نیز شورای سیاست گذاری می زند . پس معلوم است اینها هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارند ، جز به زبان که دم از ولایت می زنند .

ایشان در ادامه افزودند : بنده بیش از دو سال در این شهر خون دل خوردم ولی متاسفانه اینها دست از اختلاف و تفرقه  برنمی دارند همان روزهای اول بعضی از دوستان به من گفتند از این شهر برو اینها تورا اذیت  می کنند چون 35 سال است همه نقطه های کلیدی شهر دست اینهاست   اما بنده جهت اثبات جایگاه ولایت و دیانت مردم ماندم متاسفانه در روش این آقایان چیزی عوض نشد . بنده ممنون شما مردم ولایتمدار و دیندار هستم که همیشه حامی این جایگاه و استقلال شهر خودتان بودید. اما این را هم باید بگویم شما خیلی با حیائید و چیزی دست شما نیست . اینها خود را قیم شما می دانند و می گویند همه کارهای شهر باید زیر نظر ما باشد . اینها مخالف بخشداری هستند . مخالف استقلال امیرکلا یند .همینها هستند که نمی گذارند بخشداری در امیرکلا مستقر شود . اینها در  گفته های خودشان هم  ابراز کردند ، امیرکلا نباید از بابل جدا شود اینها می خواهند امیرکلا یکی از محلات بابل باشد . به خاطر همین هم با برگزاری نماز جمعه مخالفند .

ای مردم امیرکلا اکنون دیگر زمان سکوت نیست و همه شهر باید یکپارچه شوید و حق خود رابگیرید . این حقیر 2 تا3 هفته دیگر از این شهر می روم و همه چیز برای رفتن بنده آماده است اگر وضعیت همین باشد ماندن بنده هیچ اثری ندارد مگر اینکه اوضاع عوض شود و شما حمایتهای خودتان را بیشترمبذول دارید .

ایشان در خاتمه فرمودند : بنده به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عرضه میدارم ، که آقای روحانی بیاید و امام جمعه امیرکلا شود  و بعد از اقامه نماز در بابل بیاید در امیرکلا  هم اقامه نماز کند . چون  ایشان هفته ای چند بار برای افتتاح و کلنگ زنی ، سخنرانی  و ... به امیرکلا می آید مثل اینکه این آقا امام جمعه این شهر است همین حضور شان باعث اختلاف و تفرقه می شود مگر رهبری نفرمودند هرکس دم از اختلاف و تفرقه بزند بلند گوی دشمن است . بنده حدود 10 بار به بهانه های مختلف به دفتر این آقا رفتم ولی این آقا با توجه به اینکه هفته ای جند بار به امیرکلا می آید یکبار هم برای پایان دادن به این اختلافات به دفتر بنده نیامد و این واقعا جای تاسف دارد مردم نیاز به آرامش دارند وقتی می بینند ما متدینین و مومنین برای برگزاری نماز جمعه وحدت نداریم واقعا چه برسر دین اسلام و قرآن و ولایت می آید ؟

شایان ذکر است مردم ولایت مدار و نماز گذار امیرکلا ( زن و مرد ) پس از اقامه نماز عصر به صورت خود جوش دست به راهپیمایی زده و از امام جمعه صبور و مظلوم شهرشان حمایت کردند و شعار می داند امام جمعه ما حمایت  حمایت  --- مرگ بر ضد ولایت فقیه --- مرگ بر منافق --- الله اکبر خامنه ای رهبر

همچنین مقرر گردید اگر این آقایان دست از تفرقه و اختلاف برنداشتند متدینین امیرکلا به صورت گروهی به حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و سپس   به محضر آیت الله تقوی در تهران برسند  و در صورت حل نشدن این مسئله به دفتر رهبری روند و حرف دلشان را با مقتدایشان مقام معظم رهبری در میان بگذارند . حرف اول و آخر نمازگزاران این بود که ما نمی گزاریم امام جمعه از این شهر برود ما مردم کوفه نیستیم که نماینده حضرت آقا را تنها بگذاریم ما نمی گذاریم آنهایی بیایند امام جمعه این شهر شوند که بیش از دوسال مخالف برگزاری آن بودند و با اعمال زشت شان آبروی این شهر را در سطح کشور بردند .

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۴)

سلام و احترام
عبارات تعجب برانگیزی بود! به اسم مبارزه با تفرقه، عملا به تفرقه انگیزی دامن میزد.
بنده دیروز (دوم مرداد) در نمازجمعه‌ی بابل بود. آقای ابراهیمیان، خطیب جمعه بود. با یک تحلیل یکطرفه و غیرواقعی، متن فراهم آمده از مذاکرات وین را تعبیر به «موفقیت بزرگ» کرد و از منتقدین خواست که کام ملت را تلخ نکنند! البته این فقط یک بخش کوچک از عبارات طولانی ایشان در ثناگویی از مذاکرات بود. بنده بعد از نماز، از ایشان انتقاد کردم و البته پاسخی که شنیدم این بود: «باید به مردم، امید داد.»
پ.ن: بیچاره ملتی که مبنای تحلیلهایشان چنین سخنانی باشد!
نماز اقامه کنندگان نمازجمعه امیرکلا باطل است...صحبت های آیت الله کریمی را فراموش نمیکنیم...آقای مشتاقینیا!موضع خود را مشخص کن و از هیچ کس جز خدا نترس،چون شما از برادران ارزشی ما هستید.درود بر حاج  حسن روحانی امام جمعه دلیر بابل
چی مصرف میکنن؟

واقعا جای بسی تاسف دارد ،به زبان دم از ولایت فقیه میزنند درعمل بدتر از کوفی -وبسی تاسف برای امام جمعه بابل که کلا نظرم درموردش تغییر کرد -خودم غربت این سید رو از نزدیک دیدم تو شهر امیرکلا  واحسنت به صبرشان 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">