اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

به بهانه بازداشت حجت الاسلام علی عارفی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۱ ب.ظ


چند روز پیش در خبرها آمده بود که امام جمعه موقت جیرفت در نیمه شعبان گذشته به دلیل اعتراض به اهانت های یکی از وهابیون نسبت به مقام اهل بیت علیهم السلام و شهدای بقیع در کشور عربستان مورد ضرب و شتم مأموران قرار گرفته و به زندان افتاد. طبق خبر نقل شده، اگر چه این روحانی ایرانی مدتی بعد از زندان آزاد شد ولی گذرنامه وی توسط دولت سعودی ضبط گردید و وی از آن روز تا کنون حق ترک خاک عربستان را ندارد.

با توجه به نشر گسترده مطلب مذکور در فضای رسانه ای، هنوز این خبر توسط هیچ منبعی مورد تکذیب و تردید قرار نگرفته است.

متأسفانه روحانیت را - به رغم قرار گرفتن در مظان اتهاماتی چون نفوذ مطلق در قدرت و ... که گاه در افواه عموم شنیده می شود - باید یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه برشمرد. هر چند سال هاست که نهاد مستقلی برای نظارت بر حسن رفتار این قشر و برخورد با تخلفات خلاف شئون روحانیت تشکیل گردیده ولی هنوز هیچ مرکز مستقلی برای دفاع از حقوق این طبقه به وجود نیامده و از این رواست که هر از گاه خبری مانند ضرب و شتم و قتل روحانیون و طلاب در گوشه و کنار کشور رسانه ای می شود و عکس العمل قابل اعتنایی از مسئولان این صنف شنیده یا دیده نمی شود.

شما تصور کنید اگر به جای حجت الاسلام علی عارفی، یک نفر دیگر از صنف دیگری مثل کارگر، کسبه و یا صنف دوست و برادر دانشگاه! در عربستان بازداشت می شد تا کنون چند طومار برای حمایت از او امضا شده و چه فعالیت هایی برای درخواست آزادی او شکل می گرفت؛ اما روحانیت به رغم برخورداری از تریبون و قلم و ... بگذریم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلا نیز متأسفانه نتوانسته کارآیی خود را در دفاع از مظلومیت این قشر به اثبات رسانده و در سطح یک مجموعه تشریفاتی باقی مانده است.

این قلم از مسئولان محترم مرکز مدیریت حوزه علمیه قم عاجزانه استدعا دارد در صورت صحت خبر بازداشت امام جمعه موقت جیرفت در عربستان مرحمت نموده و به مسئولان دولتی که قرار بود عزّت و اعتبار را به پاسپورت ایرانی بازگردانند یادآور شوند که اعتبار پاسپورت پیشکش؛ لااقل کاری کنند اصل پاسپورت این روحانی به وی بازگردانده شود!

فراموش نکنیم که لیدر اصلی جریان حاکم در دولت از روابط حسنه ای با برادران سعودی اش برخوردار بوده و در صورت اراده خواهد توانست گرد مظلومیت و غربت را از چهره این روحانی با غیرت ایرانی بزداید.

امیدوارم به زودی شاهد ورود و پیگیری مجدّانه مسئولان عالی حوزه علمیه قم برای آزادی حجت الاسلام عارفی باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">