اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

من یک دوم خردادی هستم!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۸ ق.ظ

اصلاح طلبها وقتی که در انتخابات دوم خرداد 76 رأی آوردند، اعلام کردند ما "دوم خردادی" هستیم و گفتمان دوم خردادی داریم و عده ای پیام دوم خرداد را درک نکرده اند و .... و به نوعی دنبال القای این مطلب بودند که مردم با رأی به خاتمی از این پس دنبال مرام و مسلک جدیدی برای نظام اسلامی هستند. هر چند رأی مردم در آن زمان نیز خاستگاه معیشتی داشت و اغلب از سر انزجار از برنامه های شکننده مردان اقتصادی تیم هاشمی بود ولی متأسفانه ضعف تحلیل در برخی نیروهای ارزشی باعث عصبانیت آنها از تکرار واژه دوم خرداد می گردید.

حضرات دوم خردادی هم از عصبانیت بعضی ارزشی ها خوششان می آمد و دنبال این بودند تا با برگزاری جشن هایی سراسری در جای جای کشور، سالگرد پیروزی خود در دوم خرداد را به یک حرکت عمومی و نوعی ابزار فشار در مقابل حاکمیت تبدیل کنند.

آقا زیرکی کرد و همان سال نخست، در آستانه دوم خرداد اعلام کرد این روز یعنی دوم خرداد روز عید است؛ چون مردم ایران با حضوری مثال زدنی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و با این مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی خود مقبولیت نظام را به رخ دشمنان کشاندند.

تعبیر از دوم خرداد به عنوان یک عید ملی، آب سردی بود که خواب های اهل دسیسه را باطل ساخت و باعث خلع سلاح فرصت طلبان گردید. دوم خرداد و حاکمیت هشت ساله اصلاح طلبان هم آمد و رفت و این عبرت برای ما به یادگار ماند تا به جای غصه خوردن و انفعال و انزوا در مقابل جریان های قدرت طلب و زیاده خواه و منفعت جو، همواره با حضور در میدان به دنبال تدبیر در مواجهه با آنان باشیم.

راستی این مطلب اصلاً قرار نبود سیاسی شود. من می خواستم بگویم الان خود دوم خردادی ها هم روز بزرگشان را از یاد برده و جشن نمی گیرند اما برای من لااقل این روز به عنوان یک عید تاریخی باقی مانده است. چون پسر عزیزم آ سید علی گل دقیقاً در چنین روزی آن هم در آخرین سال مدیریت اصلاح طلبان به دنیا آمد و شد مثال تصدیق عبارت: ... چو بیرون رود فرشته در آید!

می خواستم پایان نه سالگی او را تبریک بگویم که ناخواسته این خطوط را هم سیاسی کردم. البته بین واژگانی چون "خط" و "سیاست" در ادبیات معاصر ما ارتباطی تنگاتگ وجود دارد! حالا که یادی از دوم خرداد به میان آمد یادتان هست حتی سال نخست مدیریت اصلاح طلب ها با تمام هیاهویی که داشتند اینقدری شاهد بروز چالش های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نبودیم که حالا پیش از یکسالگی حضرات مدعی اعتدال و راستگویی! شاهد آن هستیم؟

روزهای نخست روی کار آمدن دولت یازدهم و با تحلیل زیگزاگ رفتن ها و مرموزبازی های برخی از وابستگان دولت در جمعی از دوستان این گونه گفتم که دولت جدید کاری خواهد کرد که مردم نه تنها قدر احمدی نژاد را بدانند که حتی بر پدر خاتمی هم رحمت بفرستند... معتقدم چنین روزی دور نیست. بگذریم.

عکس زیر البته متعلق به سفر چند سال پیش به عمره است. چند عکس قدیم و جدید دیگر هم از سید علی به مناسبت تولدش در ادامه مطلب گذاشته ام که اگر حال داشتید نگاه کنید.


 

1.jpg


2.jpg


15.jpg


تصویر004.jpg


در کنار حاج اقا محمدی دوست عموپورنگ


sp_a0755.jpg


نوروز 93 مشهد مقدس

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">