اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

چرا باید برای دریافت یارانه ثبت نام کنیم؟

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۲۰ ق.ظ


من برای دریافت یارانه ثبت نام می کنم و به دیگران نیز – اعم از افراد نیازمند و غیرنیازمند – توصیه می کنم این کار را انجام دهند. برای این توصیه خیرخواهانه خود دو دلیل موجّه دارم که خدمتتان عرض می کنم:

1- دولت و ملت ساختار یک جامعه را تشکیل می دهند و برای پیشرفت کشور، هر یک نقشی مهم را برعهده دارند. مردم باید خود را شریک دولت دانسته و در توسعه زیربناهای اقتصادی کشور همدوش دولت تلاش کنند. اگر خاطرتان باشد در اوایل اجرای مرحله نخست طرح هدف مندی یارانه ها بعضی از مخالفان واریز وجه به حساب مردم، اینگونه استدلال می کردند که پول پاشیدن بین ملت! باعث ایجاد رخوت و تنبلی در جامعه گردیده و انگیزه کار را از بین می برد! این دلیل علاوه بر تجربه از منظر انسان شناسی نیز مردود است؛ زیرا طبع انسان در امور مادی زیاده خواه و افزون طلب است و به طور معمول – لااقل با چهل و پنج هزار تومان – رو به قناعت نمی آورد. عکس این قضیه اما ممکن است درباره دولت صادق باشد. این احتمال به قوت وجود دارد که اگر دولت احساس کند خزانه اش پر شده و با توجه به بی توقعی ملت دیگر تکلیفی برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت ها و تأمین منابع مالی برای اداره مملکت ندارد، بالطبع کار و تولید و صادرات را رها کرده و به روزمرّگی دچار شود. دود این تنبلی و رخوت نیز به چشم مردمی می رود که اشتغال جوانان هایشان منوط به توسعه زیرساخت های اقتصادی و چرخه تولید است. از این بابت دریافت یارانه باعث تلاش بیتشر دولت در فعالیت های اقتصادی و صنعتی و در نتیجه پیشرفت کشور خواهد شد.

2- دریافت یارانه کمک به وجهه دولت جمهوری اسلامی است. ممکن است تحت برخی جوّسازی های هیجانی، عده ای از مردم از ثبت نام برای دریافت یارانه انصراف دهند؛ اما پس از چندی با توجه به افزایش قیمت حامل های سوخت و انرژی و در نتیجه افزایش قیمت کالاهای دیگر، احساس ضرر کرده و از کلاهی که بر سرشان رفته غمگین خواهند شد. در این بین قطعاً عده ای به دولت جمهوری اسلامی بدبین شده و تبلیغات او را فریبنده خواهند دانست. این فضای بدبینی و بی اعتمادی نتیجه ای جز ایجاد نارضایتی عمومی نسبت به مسئولان نظام نخواهد داشت. از این منظر نیز دریافت یارانه، کمک به اعتبار و آبروی دولت جمهوری اسلامی و قوام ساختارهای حکومتی است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">