اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

یک پیشنهاد برای شوراهای اسلامی شهرها

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۷:۵۳ ق.ظ


خیلی ها دوست دارند برای شهدای شهر و دیار خود قدمی برداشته و نامشان را زنده نگه دارند.

شهدا مظهر حیات معنوی امت اسلام و جلوه ابدی استقامت جبهه حق هستند. اگر یک هنرمند بخواهد با الهام از این جمله، طرحی بیندازد به یقین نخستین فرضیه ای که در ذهنش شکل می گیرد درخت سبز و تناوری است که مفاهیمی چون پویایی، حیات، معنویت، ایستادگی و... را در بطن خود نهفته دارد.

پانزده اسفند روز درختکاری است. به طور معمول یکی دو روزی لزوم توجه به فضای سبز و درختکاری مورد توجه صاحبان سخن قرار خواهد گرفت.

کاش می شد کسی همّتی به خرج دهد و در اهتمام به نهضت درختکاری، بوستانی را به یاد شهدای دیار خود اختصاص دهد. تصور کنید بوستانی را که به تعداد شهدای یک شهر درخت داشته باشد و پای هر درخت نام شهیدی از آن خطه ثبت شده باشد. این فضای با نشاط و معنوی، مقلّب القوب دلهای زلال و جویای معرفت خواهد شد. دیدن مثلاً هزار و اندی درخت در یک مجموعه فضای سبز که به نام شهدای یک شهر کاشته شده باشد ابهت حماسه سازان تاریخ انقلاب را در ذهن و دل مخاطب جاودانه خواهد سازد. امیدوارم مسئولان شهری بلاد مسلمین از این پیشنهاد استقبال کنند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">