اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

حکم جالب دادگاه برای ضاربان یک روحانی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۲۹ ب.ظ


چندی پیش در همین وبلاگ خبری را خواندید درباره ضرب و هتک حرمت یک روحانی ناهی از منکر در روستای علمدار شهرستان بابل. قضیه از این قرار بود که یکی از اهالی روستا، مراسم عروسی خود را در زمین کنار مسجد محل برگزار کرده و با استفاده از باندهای قوی صوتی اقدام به پخش موسیقی نمود. حجت الاسلام محمود کیا از روحانیون اهل این روستا که البته مقیم حوزه علمیه قم است آن روز در منزل پدری خود بود و به رغم شنیدن صدای بلند موسیقی، تا غروب صبر کرد و تذکری به بانیان مجلس نداد. هنگام اذان مغرب وی وقتی وارد مسجد گردید متوجه شد صدای موسیقی مراسم مذکور آن قدر بلند است که نمی گذارد صدای پیشنماز به مأمومین برسد. ایشان جهت ادای تذکر به صاحب مراسم به در خانه او رفت که ناگهان چند نفر از میهمانان که به خاطر صرف مشروبات الکلی از تعادل روحی مناسبی برخوردار نبودند به سمت این روحانی بسیجی حمله ور شده و با انداختن عمامه ایشان و کوبیدن بطری آب معدنی به سر و صورت وی اقدام به هتک حرمت ایشان نمودند.

با شکایت این روحانی ناهی از منکر، ضاربان وی دستگیر و محاکمه شدند. چند روز پیش حکم دادگاه او صادر شد. قاضی پرونده که مجازات هایی مانند شلاق و زندان را برای متهمان پرونده در نظر گرفته بود پیشنهاد جالب این روحانی بسیجی را پذیرفت و به جای زندان و شلاق، متهمان را موظف کرد نزد یکی از علمای شهر رفته و قرائت صحیح قرآن را بیاموزند.

محمود کیا در خصوص این پیشنهاد فرهنگی خود برای خوانندگان اشک آتش2 اینگونه توضیح داد:

" امر به معروف و نهی از منکر یک اقدام فرهنگی است. آن روز هم من با همین نیّت پا به عرصه گذاشتم. ضمن تشکر از قاضی پرونده معتقدم زندان فضای مناسبی برای رشد و تربیت مجرمین نیست. ترجیح دادم با تعلیق حکم مورد نظر، گذشت اهل دین را به جامعه نشان داده و گامی در جهت اصلاح متهمان پرونده بردارم ...."

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">