اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

جلسات انصار حزب الله بابل را از دست ندهید

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۵۱ ب.ظ

تجمع بابل


سخنران امشب جلسه هفتگی انصار حزب الله بابل در مسجد ولایت، حسین آقای منصف است که در نقد و بررسی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد سخن خواهد گفت. دوستان انصار حزب الله در پیامک تبلیغاتی خود برای این مراسم از حسین منصف با عناوینی چون انقلابی، مبارز و... یاد کرده اند. در حالی که بسیاری از منافقان داخلی از ایجاد اختلاف تئوریک بین نیروهای حزب الله بابل در ماه اخیر به وجد آمده بودند اقدام دشمن شکن انصار حزب الله بابل در دعوت از این عضو با غیرت شورای اسلامی شهر بابل نشان از فرهیختگی و بصیرت دوستان ما دارد.

پیش از این نیز در مطلبی به جمله ای از مقام معظم رهبری اشاره کرده بودم که روشنفکر واقعی را جماعت حزب الله دانسته بودند. جلسات هفتگی انصار حزب الله که هر یکشنبه شب در مسجد ولایت بابل واقع در خیابان چهارسوق برگزار می شود نمادی از حرکت هوشمندانه جریان حزب الله در راستای تبعیت از منویات رهبری معظم برای ایجاد کرسی های آزاداندیشی و بصیرت افزایی است. حرکتی بلندمدت که به جرأت می توان ادعا کرد در هیچ یک از محافل دانشگاهی کشور سابقه نداشته است.

چندی پیش این حقیر نیز توفیق صحبت در یکی از جلسات این مسجد را داشتم. انصافاً مستمعان دقیق و سراپا گوش جلسات انصار، هر صاحب سخنی را به وجد می آورند.

به جاست به منظور پربارتر شدن مباحث این جلسات، ترتیبی اتخاذ شود تا بتوان از همه فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی بابل به عنوان سخنران بهره برد. به طور مثال دوستانی از شهر بابل در حوزه علمیه قم هستند که سالهاست به طور تخصصی در مباحث و گفتارهایی دینی و کاربردی تمرکز داشته اند که می شود دستاوردهای پژوهشی این عزیزان را به واسطه جلسات پویای انصار به جوانان اهل مطالعه و دغدغه مند شهر انتقال داد. آقا سید سجاد ایزدهی در بحث ولایت فقیه و فقه سیاسی آثار ارزنده ای را ارائه داده و معتبرترین جوایز جشنواره های علمی کشور را بارها به خود اختصاص داده است. حجت الاسلام مقیمی در زمینه اسلامی شدن علوم مباحث ارزنده ای دارد. آ سید امیر سخاوتیان در مقوله شیطان پرستی و فراماسونری کارهای خوبی انجام داده. سعیدالعلماء بابایی که دوسالی را در لبنان گذرانده درباره تأثیر مردم لبنان از انقلاب اسلامی حرف هایی شنیدنی دارد. آقا حجت حبیبیان در پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی ید طولایی دارد. برادرش آقا ابوذر حبیبیان که مسئولیتی در دانشگاه امام صادق علیه السلام داراست یک نخبه و صاحب نظر در عرصه فرهنگ و هنر است. برادرم هادی نادری مستندساز برتر کشور است که در رابطه با عشق و اردات توده های ملت به اهل بیت علیهم السلام تجربیاتی عملی دارد. حوزه تخصصی مطالعات محمدحسن جعفرزاده که هم اکنون در تهران ساکن است، مطالبات مقام معظم رهبری به خصوص در زمینه تمدن سازی است. جلال اکبرین که نام خانوادگی اش را به صدرایی تغییر داده در خصوص سبک زندگی دینی در سیرت شهدا تحقیقاتی جالب و سازنده داشته است. حجت الاسلام حسین زاده مسئول مجمع طلاب بابل یا شیخ جواد شفیعیان نیز پیرامون ضعف ها و ضروریات فرهنگی در آموزش و پرورش، صاحب سخن هستند. آقا مهدی شریف تبار درباره روانشناسی خانواده مطالعاتی عمیق داشته است. حسین محمدیان که فعلاً مقیم بابل است بحثی بسیار جذاب در نقد سینمای هالیوود دارد.... بیش از هزار طلبه بابلی دیگر نیز در حوزه علمیه قم حضور دارند که در زمینه هایی مانند آسیب شناسی مهدویت، نقد فرق انحرافی، شبهات وهابیت و... حرف های گفتنی فراوانی دارند.

البته با توجه به مشکلات مالی انصار می دانم که هماهنگی برای ایاب و ذهاب این چهره ها کمی دشوار است. همه این دوستان گاهی به دلایل تبلیغی یا تفریحی به بابل سفر می کنند که می توانند در صورت تمایل فرصتی را نیز برای حضور در جلسات جوانان انقلابی شهر خود اختصاص دهند.

یکی از آرزوهای متولیان فرهنگی شهر همواره این بوده است که بتوانند پیوندی بین نخبگان با جوانان شهر ایجاد کنند. یکبار نیز با حمایت امام جمعه شهرستان بابل تیمی در قم عهده دار این مسئولیت شد. متأسفانه حلقه مذکور به یک همایش نمایشی بسنده کردند و رسالت سنگین شان را ناتمام گذرادند. به گمانم انصار حزب الله بابل – البته در صورت حمایت سایر گروها و نهادها – استعداد ایجاد یک شبکه منسجم و کارآمد برای اتصال بین نخبگان و مردم را در سطح شهرستان بابل دارا خواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">