اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

آیا نیازآذری استاندار مازندران می شود؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۳۹ ب.ظ

چند روزی است که در سطح نخبگان استان مازندران شایعه ای مبنی بر تصدی پست استانداری توسط کیومرث نیازآذری به گوش می رسد.

در روزهای نخست ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نیز همین شایعه با همین وسعت شنیده می شد.

کیومرث نیازآذری، در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، هشت سال مدیر کل اطلاعات مازندران بود. آن زمان از وی به عنوان چهره ای اصولگرا یاد می شد.

با تغییر دولت سازندگی و روی کارآمدن دولت اصلاحات، نیازآذری برخلاف بسیاری از همکاران حجت الاسلام فلاحیان، توانست با وزارت علی یونسی نیز به راحتی کنار آمده و هشت سال دیگر نیز مدیر کلی اطلاعات استان مازندران را برعهده بگیرد. او از آن زمان به چهره ای اصلاح طلب شهرت یافت.

در دوره تصدی شانزده ساله وی و بعضی بستگانش در مناصب امنیتی و سیاسی استان مازندران، حرف و حدیث ها و حاشیه های فراوانی از فعالیت های اقتصادی او به وجود آمد که در نهایت منجر به دستگیری برخی منسوبان ایشان گردید.

با روی کار آمدن دولت نهم، شایعه عجیبی بر سر زبان ها افتاد که حکایت از انتخاب نیازآذری برای تصدی پست استانداری مازندران داشت. این انتخاب اگر چه با رویه احمدی نژاد سازگار نبود ولی اندکی بعد با احراز وابستگی وزیر وقت کشور به اکبر هاشمی رفسنجانی، علامت سوال های ایجاد شده به پاسخ مناسب رسید.

با فعالیت های خودجوش نیروهای ارزشی استان و نامه نگاری های آنان، نیازآذری نه تنها به استانداری مازندران نرسید بلکه بنابر پاره ای از شنیده ها به دستور دولت جدید از همه مسئولیت های دولتی خلع ید شد. این اتفاق موجی از شور و امید را در جوانان عدالتخواه مازندران به وجود آورد.

نیازآذری اندکی بعد با عنوان جدید خود یعنی دکتر نیازآذری به ریاست دانشگاه آزاد منصوب گردید.

اگر چه برای مدتی نام وی به فراموشی سپرده شد اما با روی کار آمدن دولت دهم و ماجرای تنفیذ رئیس جمهور، یک بار دیگر نام نیازآذری بر سر زبان ها افتاد. در زمان تنفیذ، اکبر هاشمی رفسنجانی که برخی از او با عنوان پدر معنوی فتنه یاد می کردند به منطقه بندپی بابل سفر کرده و میهمان کیومرث نیازآذری گردید تا بی احترامی خود نسبت به رأی ملت را یک بار دیگر به اثبات برساند.

اینک با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، از گوشه و کنار کشور شایعاتی مبنی بر وسوسه دوباره کانون های قدرت و ثروت برای تصدی مناصب دولتی به گوش می رسد.

در مقابل، برخی نیز معتقدند رئیس جمهور جدید به شعارهای اعتدال گرایانه خود پای بند بوده و مجال روی کار آمدن چهره های پرحاشیه ای که سلامت دولت را تحت الشعاع قرار می دهند، نخواهد داد. الله اعلم.

آن چه مسلم است این است که گروه های ارزشی و عدالتخواه استان مازندران از آمادگی لازم برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قبال مسئولان همه قوا برخوردار بوده و هیچ گاه بر سر آرمان های خود با فرد یا گروهی معامله نخواهند کرد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">