اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

یازهرا

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۱۷ ب.ظ

 

شهید حسن ورزنده

تولد: قم، 18/1/1341

شهادت: ارتفاعات کله‌قندی، 12/5/1362، عملیات والفجر 3

مزار: گلزار شهدای شیخان قم

ارتفاعات کله‌قندی از اهمیت خاصی برخوردار بود. این نقطه، جزو اولین مناطقی بود که دشمن، پس از تهاجم خود به تصرف آن می‌اندیشید. عراقی‌ها با اشغال ارتفاعات کله‌قندی به راحتی می‌توانستند بر راه‌های مواصلاتی شهر مهران، مسلط گردیده و علاوه بر تهدید مناطق مختلف شهر، تحرکات نظامی رزمندگان اسلام را زیر نظر بگیرند.

در جریان عملیات والفجر سه، شهر مهران و ارتفاعات قلاویزان توسط نیروهای ایران آزاد گردید، اما دشمن با استقرار بر ارتفاعات کله‌قندی به هیچ‌وجه حاضر به عقب‌نشینی از آن و از دست دادن این نقطه استراتژیک نبود. بخش‌هایی از مسیر نیز مین‌گذاری شده بود و هر بار که تخریب‌چی‌ها قصد پاک‌سازی میادین مین را داشتند، هدف گلوله‌های ارتش بعث قرار می‌گرفتند.

پیروزی نهایی و قطعی عملیات در گرو آزادسازی ارتفاعات کله‌قندی بود، اما تسلط ارتش دشمن بر این منطقه، مانع دستیابی رزمندگان اسلام به آن می‌گردید. حملات نیروهای ایرانی به همین دلیل ناکام می‌ماند. چند شب به همین منوال گذشت. یک شب وقتی نیروهای ایران، حمله دیگری را برای بازپس‌گیری این ارتفاعات آغاز کردند و دوباره کار گره خورد، ناگهان حسن ورزنده از جا برخاست و با صلابتی مثال‌زدنی، رو به همرزمانش فریاد زد: خداحافظ!

حسن، یازهراگویان به میدان مین پرید و تا آخر مسیر را غلت زد. شهادت حماسی حسن باعث شد معبری برای عبور رزمندگان اسلام باز شود. همان شب به برکت خون پاک او، ارتفاعات کله‌قندی به دست مردان دلیر جبهه اسلام آزاد شد.

 راوی: سردار جهروتی‌زاده، کتاب چهل حماسه نوشته مهدی قربانی


  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">