اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

عضو تحمیلی خانواده!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۷:۵۳ ق.ظ


 

مراجعه به پزشک جنس مخالف حرام است؛ مگر در فرض ضرورت.

ما که زبانمان مو درآورد از بس این مسئله را توضیح دادیم و متأسفانه حتی قشر مذهبی هم با دهان باز، وراندازمان کرد که گویا از قافله پرتیم!

خیلی ها هنوز گمان می کنند پزشک، محرم است. در صورتی که این مسئله تنها در صورتی است که چاره ای جز مراجعه به پزشک نامحرم وجود نداشته باشد. این موضوع دقیقاً شبیه این می ماند که می گوئیم شنای مختلط مرد و زن حرام است اما اگر زنی در حال غرق شدن باشد برای نجات جان او این حرمت کنار رفته و به اقتضای این ضرورت، مرد نامحرم می تواند (باید) برای رهایی اش اقدام کند.

چه کسی باید این مسئله را برای جامعه جا بیندازد؟ خوب معلوم است، حوزه علمیه.

حالا تا پزشک خانواده درمی آید متأسفانه بخشی از همین قشر با سرعت برای ثبت نام اقدام می کند تا مبادا از دارو و درمان محانی جا بماند.

مشکل طرح پزشک خانواده چیست؟

طبق این طرح تنها یک پزشک عمومی می تواند به عنوان پزشک خانواده تعیین شده و هر یک از اعضای خانواده در صورت بیماری در ابتدا باید به وی مراجعه کنند و در صورت تشخیص او برای طی مراحل بعدی درمان سراغ پزشک دیگری بروند. یک نفر پیدا نشد بپرسد اگر این پزشک مرد باشد تکلیف زن چیست و اگر زن بود مرد خانواده چه باید بکند؟ ضرورتی هم وجود ندارد که بخواهیم معاینه بیمار توسط پزشک جنس مخالف را توجیه نمائیم. بنابراین متأسفانه این طرح همان اول کار – ناخواسته- در صدد عادی سازی برخی محرمات است.

البته در پیگیری هایی که انجام داده ام حضرات گفته اند که رجوع به پزشکان دیگر ممنوع نیست اما فرد مراجعه کننده از مزایای طرح پزشک خانواده، محروم مانده و باید سر کیسه را شل نماید!

به عبارت دقیق تر این طرح شما را تشویق می کند که احکام شرع را پائین بگذارید و جایزه بگیرید!

اگر شما از دیوار صدایی شنیدید ما هم از کسانی که باید اعتراض کنند و برای شریعت دل بسوزانند صدایی شنیده ایم!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">