اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

چرا خدا کرونا را از بین نمی برد؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۴ ب.ظ

 

اگر قرار باشد هر چه ما می خواهیم خدا هم بگوید چشم، آن وقت ما می شدیم خدا و او بنده!

مشکلات و سختی ها هم بخشی از واقعیات زندگی هستند. دنیا، بهشت نیست.

ما فلسفه حقیقی بلاها را نمی دانیم. بسیاری از حوادث تلخ و شیرین زندگی برای رشد و کمال بشر، اصلاح سبک زندگی، جبران اشتباهات، رفع ابتلائاتی دشوارتر، توجه بیشتر به معنویات، آزمایش انسان و .... کاربرد دارد.

ائمه اطهار علیهم السلام به اذن خدا صاحب کرامات و معجزاتی هستند که چه در زمان حیات ظاهری و چه بعد از آن خواسته ها و توسلات بعضی از مومنان و حتی غیرمومنان را برآورده ساخته اند؛ اما قضا و قدر الهی را نیز پذیرفته و در مقابل مشیت او سر تعظیم فرود می آوردند. همه ائمه ما توسط دشمنانشان شهید شده اند؛ قرار نبود ائمه عمر جاودان داشته و همیشه از گزند حوادث در امان باشند.

بسیاری از مردم اذعان دارند با همین دعاها و توسلات توانسته اند از کمند بلاهایی مثل ابتلا به کرونا و ... به سلامت رها شوند؛ ولی بعضی هم در راستای مشیّت الهی جان به جان آفرین تسلیم نمودند. اما اینکه چرا کرونا از بین نمی رود، جنگ ها و سیل ها و زلزله ها و بیماری ها و ... جان بسیاری از انسان ها را تهدید می کند باید به این نکته نیز توجه داشت که "ابی الله ان یجری الامور الا باسبابها" فارغ از بعضی بلاها که در ذات طبیعت است، خدا به انسان ها عقل داده و باید برای رفع مسائل و تقابل با مشکلات و کاهش آلام از این نعمت خدا دادی نیز بهره بگیرند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

توحید

مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

 

سلام علیکم متنهای تحلیلی شما رادرمورد دانشگاه پزشکی خواندیم،مطلب زیررادرکانال حتما منتشرنمایید. متشکر

 

 

"در دانشگاه علوم پزشکی بابل (حوزه آموزش) چه می گذرد؟"

1- بی عدالتی در توزیع واحدهای درسی بین اساتید دانشگاه: اجحافی که در این حوزه صورت می گیرد موجب می شود که برخی اساتید حقوق بگیرند ولی تدریس کافی انجام ندهند!
در عوض، برخی اساتید خاص!، آن دروس را بصورت مازاد بر موظفی و بصورت حق التدریس، درس دهند و هزینه زیادی را بر دانشگاه تحمیل نمایند!
این خسارت وارده بر بیت المال را چه کسی باید پاسخ دهد؟

2- تلاش برای هیات علمی کردن نور چشمی ها: فردی که سن و سالش فراتر از محدوده قانونی است و سابقه کارش هم بیشتر از حد مجازی می باشد که مقررات مشخص کرده است، اما مسئولین دانشگاه به دنبال شق القمر کردن با زیرپاگذاشتن تمام قوانین و آیین نامه ها برای هیات علمی کردن ایشان می باشند. چرا؟!

3- افت نتایج کلی دانشجویان دانشگاه در آزمونهای جامع کشوری مانند علوم پایه و پیش کارورزی در قیاس با سالهای گذشته، که اقدام موثری نیز برای خروج از این وضعیت نابسامان مشاهده نمی گردد.

4- ضعف مفرط در آموزش مجازی: که هم در زمینه تدریس و برگزاری کلاسها و هم در زمینه امتحانات پایان ترم قبل کاملا مشهود بوده است.
این معضل اعتراضات بسیار زیادی را از سوی دانشجویان  دانشگاه علوم پزشکی بابل ( نظیر بسیج دانشجویی، شورای صنفی دانشجویان و غیره) در قالب مکاتبات رسمی و همچنین انتشاربیانیه ها در فضای مجازی در سطح دانشگاهی و کشوری به دنبال داشت.

5- جایگاه از دست رفته نمره ارزشیابی اساتید: نه به صورت منظم به اساتید نمره ای منعکس می گردد تا تلنگری بر نقاط ضعف شان باشد و نه اصلا در سازوکار اداری- آموزشی استراتژی مشخصی برای مواجهه با اساتیدی که نمره پایینی کسب کرده اند وجود دارد.

6- بی تفاوتی و بی برنامگی در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی و سایر رشته ها که در بیمارستانها به حال خود رها شده و نظارتی در کیفت آموزششان وجود ندارد. پاسخگوی آینده کاری آنها که خواهد بود؟

انشالله که دانشگاه علوم پزشکی بابل به روزگار درخشان خود در عرصه آموزش بازگردد.
بررسی صحت مطالب ذکر شده به آسانی مقدور بوده و با گپی کوتاه با دانشجویان و اساتید و ارزیابی مستندات موجود می توان به نتایج فوق دست یافت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">