اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

کتک و قباله ونک!!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ

چند روز پیش در یکی از مدارس علمیه مشهد مقدس صحبتی داشتم پیرامون موضوع عدالتخواهی و اشاره ای به فعالیت سید مهدی صدرالساداتی و تقدیر از ایشان و یاداوری این نکته که اگر مجاهدت های مظلومانه علی رضا جهانشاهی معروف به طلبه عدالتخواه سیرجانی نبود امروز زمینه فعالیت صدرالساداتی به این شکل مهیا نمی گردید. 

چقدر خوب است بچه های عدالتخواه حوزه، همدیگر را پیدا کنند و با هم دست بدهند. مهدی صدرالساداتی الان به بچه های بروجرد و قم و مشهد نیاز دارد و لازم است رفقا همگی به میدان بیایند.

حجت الاسلام جهانشاهی بارها بی هیچ محاکمه ای به زندان رفت و گاه تا شش ماه را در حبس گذراند. یادم است یک بار از جایی مامورینی برای بازداشتش آمده بودند. با من تماس گرفت و گوشی را زیر عبایش گذاشت تا گفتگوها را بشنوم.

مقام ارشد مأمورین با ژستی دیپلماتیک سعی داشت در مقابل نیروهای تحت امرش، قدرت منطق خود را به رخ بکشاند. مودبانه می گفت چرا به فلان نهاد مراجعه نکردید و مطالبه گری نداشتید و آمدید دست به تحصن زدید و ... جهانشاهی اتفاقا به همه نهادهایی که او نام می برد مراجعه داشت و خاطره ای در ذهن سپرده و نقدا برای آن مامور ارشد تعریف می کرد که هیچ راه قانونی برای به نتیجه رسیدن باقی نمانده و .... بنده خدا که آخر سر دید دیگر استدلالی در چنته ندارد ناگهان فریاد کشید: ببریدشششش...!!

جهانشاهی از دادگاه ویژه آقای رییسی و وزارت اطلاعات حیدر مصلحی که در حد یک پاسگاه، تنزل پیدا کرده بود مظلومیت هایی کشید که شرح مکتوب آن روزی منتشر خواهد شد و در تاریخ ثبت می ماند. جالب است بدانید همه این دوستان طلبه عدالتخواه به رغم اشراف به ساختار دادگاه ویژه و نحوه مدیریت جناب رییسی بازهم در انتخابات در ستاد او فعال شده و به وی رأی دادند تا ثابت کنند سرباز واقعی انقلاب بودن و بزرگی و بزرگ منشی ربطی به میز و جایگاه و فیش حقوقی و شهرت و رنگ عمامه و ... ندارد.

سید مهدی صدرالساداتی در دفاع از مظلوم از بعضی ها کتک خورد اما قطعا او را تنها نمی گذاریم.

جالب است دفاع از مردم روستای ده ونک چون از سوی نیروهای حزب اللهی صورت گرفت مورد توجه بی بی سی و سلبریتی ها واقع نشد.

برای اطلاع بیشتر در این خصوص متن گزارش انصاف نیوز را حتما بخوانید:


گزارش / تخریب خانه‌های ده ونک باز هم به تعویق افتاد

تخریب دو خانه‌ی ده ونک که قرار بود امروز دوشنبه، عملی شود با تجمع ساکنان و حامیان آنها به تعویق افتاد در این تجمع محسن طهماسبی، روحانی فعال در زلزله‌ی کرمانشاه و سید مهدی صدرالساداتی، روحانی فعال در اینستاگرام نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، تجمع پس از دخالت و حضور پلیس پایان یافت و کامیون‌هایی که برای تخلیه‌ی خانه‌ها آمده بودند بازگشتند. یک مامور ‌لباس شخصی ادعا کرد با صحبت با یک سردار توانسته این کار را انجام دهد.»

ساکنان این خانه‌ها و حامیان آنها از ساعت هفت صبح زیر بارش باران در برابر دانشگاه الزهرا تجمع کردند و با به دست گرفتن بنرهایی علیه مسوولان دانشگاه شعار دادند. این درحالی بود که چندین کامیون و یک لودر در دانشگاه مستقر شده بودند. این تجمع ابتدا با حضور حدود سی نفر شروع شد اما به مرور تعداد تجمع کنندگان افزایش یافت و به حدود صد و پنجاه نفر رسید. تجمع کنندگان ازدانشجویان می‌خواستند که آنها را حمایت کنند اما بیشتر دانشجویان نگاه گذرایی می‌کردند و می‌گذشتند.

با ورود پلیس به محل تجمع صدر الساداتی و طهماسبی به گفت‌وگو با آنها پرداختند و از آنها خواستند گزارش دهند که مساله امنیتی شده و بهتر است که امروز تخلیه انجام نشود. صدرالساداتی با عصبانیت به یکی از ماموران پلیس می‌گفت: «الان مجبوریم شلوغ کنیم تا کمی تخریب خانه‌ها عقب بیافتد و ما فرصت داشته باشیم دادخواست بدهیم. اگر خانه خراب شد که دیگر نمی‌توان درستش کرد. شما یک هفته عقب بیندازید ما هم شلوغ نمی‌کنیم این بازی با آبروی نظام است اینجا سه نفر را سکته دادید. به نیروی انتظامی زنگ بزنید و بگویید مساله امنیتی است کوتاه می‌آیند.»

یکی از فعالان دانشجویی اضافه کرد: «مامور ساواک بود که وقتی حکمی می‌آمد اجرا می‌کرد، مامور جمهوری اسلامی باید بگوید من نمی‌توانم به خاطر حکم شما نود خانواده را از خانه‌هایشان بیرون کنم.»

یک مامور لباس شخصی که با آنها صحبت می‌کرد خبر داد که امروز خانه‌ها تخریب نمی‌شوند و او با «سردار» صحبت کرده است و توانسته تخلیه را عقب بیندازد. او توضیحی در مورد هویت کسی که با او صحبت کرده است، نداد. طهماسبی در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید: «گفتند ما با یک سرداری صحبت کردیم و او جلوی حکم را گرفت. ما هم نمی‌دانیم این سردار کیست‌. اهالی یک وکیل گرفته‌اند که پیگیر وضعیت حقوقی این خانه‌ها است. ما می‌گوییم دانشگاه دست نگه دارد تا ببینیم نتیجه‌ی پیگیری‌ او چه می‌شود »

صحبت‌های طهماسبی با صدای فریاد مردم که جلوی حرکت یک پژو پرشیا سفید را می‌گرفتند قطع شد. اهالی محل با عصبانیت جلوی ماشین را گرفتند و چند مرد به قصد دعوا سرنشین آن را پیاده کردند. یکی از اهالی در توضیح هویت این سرنشین به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «او یکی از کسانی است که هفته پیش به خانه خانم شهامتی یکی از اهالی محل حمله کرده است.»

خانم شهامتی در این باره توضیح می‌دهد: «چهارشنبه سه نفر به محله آمدند. همسایه به ما گفت دنبال شخصی به نام آرش میرزایی می‌گردند. ما در خانه نشسته بودیم که یک دفعه یک نفر دستش را روی زنگ گذاشت یکی هم محکم به در می‌کوبید. در را باز کردم گفتند ما حکم داریم و می‌خواهیم داخل خانه بیاییم. من گفتم شما را راه نمی‌دهم. گفت حکم دارم هر مردی درخانه‌ی شماست ببرم. همسایه‌ها آمدند و آنها خواستند فرار کنند، یکی از مردان محله که می‌خواست جلوی او را بگیرد را هل داد و گفت برو کنار وگرنه برایت بد می‌شود.»

اهالی با عصبانیت می‌خواستند که سرنشین خودرو را به پلیس تحویل دهند چند نفر هم می‌خواستند با او درگیر شوند. طهماسبی و صدرالساداتی سعی در آرام کردن اهالی داشتند. طهماسبی از سرنشین خودرو خواست خود را معرفی کند و بگوید از کدام ارگان چنین ماموریتی داشته است. او کارت خود را نشان داد که مشخص شد او یکی از ماموران است. با دخالت پلیس که حالا تعداد آنها زیاد شده بود این فرد از محل دور شد. یکی از همکاران آن فرد خبرنگار انصاف‌نیوز را تهدید کرد: « فقط خبر بنویس، اگر عکسی از من منتشر کنی به دفتر انصاف نیوز می‌آیم و پیدایت می‌کنم!»

رییس کلانتری و پلیس لباس شخصی با روحانیون جمع صحبت کردند و از آنها خواستند مردم را آرام کنند.

یکی از اهالی با عصبانیت می‌گفت: «پنجاه خانه‌ی ویلایی در ضلع جنوبی دانشگاه وجود دارد که متعلق به دانشگاه بود و در اختیار مدیران راه آهن است. چرا دانشگاه آنها را نمی‌گیرد و خانه‌های کارگران را می‌گیرد.» یکی دیگر از اهالی هم می‌گوید:« دانشگاه از حاج آقا طهماسبی که کنار مردم است شکایت کرده است.»

طهماسبی دراین باره توضیح می‌دهد: «از دادگاه ویژه روحانیت با من تماس گرفتند و گفتند که دانشگاه الزهرا از من شکایت کرده است و پنجم آذر ماه به دادیاری بروم. به هرحال حمایت از مردم هزینه دارد آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب فرمودند همین است که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و جایی که مردم مظلومند و حامی ندارند حضور داشته باشیم. همه به خصوص روحانیت از آنها دفاع کند آیا برای تخریب دوخانه اینهمه نیرو باید اینجا بیایند؟ پشت پرده این قضیه کانون ثروت و قدرت است چون ملک گران شده به دنبال آن هستند و البته می‌خواهند مردم را بدبین کنند.»

نظرات  (۱)

  • آ میـMiRـزا
  • سلام استاد
    کاش در مورد نقدهایی که به ایشون هست هم یه مطلبی مینوشتین!
    نقدهایی که افرادی همچون @jalili_muhammad و @ alizakariaee2 بر ایشون داشتند و دارند!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">