اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

چه درد بدی است درد پهلو

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۰۶ ب.ظ

از دیروز عصر، دل و روده هایم ریخت به هم. بعداً به من گفتند نوعی ویروس گوارشی به جانم افتاده. نیمه های شب بود که دردهایم انگار کشید به سمت پهلو. پهلوی سمت چپم داشت از درد مرا از پای در می آورد. می دانستم خسته ام، بیمارم و به خواب نیاز دارم؛ اما مگر درد پهلو اجازه می داد لحظه ای آرام داشته باشم؟ دور خودم می چرخیدم، دستم روی پهلویم بود، دندان هایم را به هم می فشردم که طاقتم طاق نشود و صدای دردم کسی را نیازارد. چاره ای نبود. یکساعت مانده به اذان، همسرم را صدا زدم و با هم به دکتر رفتیم. حتی با مصرف دارو و انجام تزریقات هم باز درد پهلو امانم را می برید و تا عصر امروز، داشت نفسم را بند می آورد.

همان نیمه های شب که از درد، نفس نفس می زدم به ذهنم آمد که من مرد هستم، زن نیستم، ریحانه نیستم. پهلوی من، مشت و لگد نخورده و ضرب ندیده است.

بمیرم برای مادرمان که بانویی جوان بود، ریحانه نبی بود. پهلویش، بازویش، سینه اش ...

خودش را نگاه می داشت مبادا فرزندان خردسالش از رنج مادر، دل آشوب شده، پریشان بشوند و عذاب بکشند. شب ها را اما بیدار می ماند، عبادت می کرد و جز نجوای با محبوب، صدایی از او شنیده نمی شد. همسرش هم زخم های او را ندید تا آن شب وقتی اسماء آب می ریخت، دستش به بازوی ورم کرده دردانه نبی خورد. انگار نه انگار که خودش بچه ها را از شیون و گریه با صدای بلند منع کرده بود. یادش رفت که سپرده است همسایه ها از غسل شبانه مادر مطلع نشوند. صدای هق هق علی در گوش تاریخ پیچید تا سند غربت و مظلومیت ام ابیها و مادر امت راستین رسول الله تا ابد در ذهن ها باقی بماند.

نظرات  (۱)

  • فاضل امیری
  • خدا ازت قبول کنه سیدجان.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">