اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

پیشنهاد استعفا برای آقای امام جمعه

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ق.ظ

شاید بیشتر از دو دهه پیش بود. نشریه ایران فردا متعلق به هواداران نهضت آزادی را می خواندم. یادم نیست سر چه ماجرایی، مرحوم سحابی با شکایت مرحوم آیت الله مهدوی کنی دادگاهی شده بود. سحابی متن دفاعیاتش را منتشر کرده بود و از آن جا که ظاهراً خودش هم می دانست دچار خبط و خطایی شده آخر دفاعیه اش را این گونه به اتمام رساند که با محکومیت من در دادگاه، مردم خواهند گفت سحابی با شکایت آیت الله مهدوی محکوم شده است!

آیت الله مهدوی در دادگاه حضور نداشت و نماینده یا وکیل ایشان پیام وی مبنی بر انصرافش از شکایت را به استحضار دادگاه رساند و پرونده مختومه شد. برای من جوان خواننده نشریه نهضت آزادی، بزرگواری و گذشت آیت الله مهدوی شیرین و به یاد ماندنی بود و در ذهنم جاودانه شد.

چهار جوان بسیجی و عدالتخواه دانشجو در شیراز به دلیل انتقاد از امام جمعه این شهر در خصوص رفتار بعضی اطرافیان و هزینه های مربوط به تبلیغات انتخابات خبرگان با شکایت وی دادگاهی شده و به تحمل سه ماه حبس تعزیزی با قید دو سال تعلیق و محرومیت پنج ساله از فعالیت های سیاسی محکوم گردیدند.

چند روز پیش مقام معظم رهبری در سخنرانی نوزده دی تأکید فرمودند که قوه قضاییه باید معترضان خیابانی آشوب های اخیر را به دو دسته تقسیم کرده و حساب معترضین اقتصادی و یا جوانان هیجان زده را از عناصر ضدانقلاب و دلداده دشمن جدا کند.

حالا چهار جوان بسیجی خودی حامی نظام به صرف انتقاد مدنی و قانونی با شکایت یک امام جمعه حکمی دریافت کرده اند که شاید بعضی بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر هم آن را دریافت نکنند.

انتظار این بود جناب امام جمعه بزرگواری و متانت به خرج داده و حتی اگر نقد دانشجویان را اشتباه و مبالغه آمیز می دانست دست پدری بر سرشان کشیده و از برخورد قهری با آنان اجتناب می ورزید. حالا که چنین ویژگی ممتازی در شخصیت ایشان وجود ندارد پیشنهاد می شود ایشان به احترام سیره بزرگوارانه پیامبر و ائمه علیهم السلام و به منظور تقویت امید و اعتماد عمومی نسبت به رویکرد علوی نظام اسلامی و نیز به جهت پرهیز از تخریب وجهه کارگزاران نظام در نگاه تاریخ، از سمت خود استعفا داده و عرصه راهبردی امامت جمعه را به کسی واگذار کند که ظرفیت مدارا با منتقدان و مخالفان را داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">