اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

برای شوهرم آستین بالا بزنید!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴ ب.ظ
یادداشتی خواندنی از روحانی اهل قلم و شهید مدافع حرم، حجت الاسلام علی تمام زاده:

دیروز از میدان قدس(شاه عباسی) کرج  به مقصد میدان استاندارد سوار یک تاکسی شدم داخل ماشین بین مسافرها بحثی پیرامون تعدد زوجات پیش آمد و منهم که فضا رو مناسب دیده بودم به بیان ضرورتهای اجتماعی این موضوع پرداختم. نرسیده به میدان استاندارد از ماشین پیاده شدم چند قدمی دور نشده بودم دیدم که یک ماشین داره بهم بوق می زنه! با تعجب سرم رو به سمت چپ برگردوندم و نگاه کردم با کمی دقت چشمام رو ریز کردم بله درست دیده بودم همان ماشینی بود که از آن پیاده شدم! راننده با دست به من اشاره کرد و گفت: ببخشید می شه چند لحظه وقتتون رو بگیرم! گفتم در خدمتم؟! گفت اگر می شه بفرمائید داخل ماشین و ادامه داد همینکه مسافرها رو پیاده کردم سریع دور زدم تا شما رو دوباره ببینم و ازتون مشاوره بگیرم راستش در رابطه با همسر دوم می خواستم بیشتر از شما اطلاعات بگیرم بعد سرش رو با خجالت پائین انداخت و گفت حقیقتش اینه که چند وقتی هست که من و خانومم مثل خواهر و برادریم...! بین صحبتهاش وارد شدم و گفتم بله می فهمم همسر شما سرد مزاجه!!(البته چون صراحتا این موضوع رو بهش گفتم خودم هم کمی خجالت کشیدم) بعد ادامه دادم مشکلتون چیه؟ نکنه فیلت یاد هندوستان کرده! و می خوای ازدواج مجدد کنی؟ با خنده گفت من تا حالا به خانومم خیانت(!) نکردم و هیچ وقت هم به جز همسرم با کس دیگه ای نبودم! توضیح دادم که تعدد زوجات یک حکم قرآنی هست پس نباید اسم اون رو خیانت گذاشت بلکه چندهمسری با شرایطش مطابق با نظام فطری زن و مرده ، خیانت تو جایی هست که این کار شما برخلاف فطرت و نظام آفرینش باشه بلکه برعکس ، عدالت خالق هستی مقتضی اینه که حتما چندهمسری تو این جهان وجود داشته باشه بله اگه یک زنی اقدام به چندشوهری کنه اسم این خیانته چون مخالف فطرتش عمل کرده و برخلاف نظام خلقتی که پایه اون بر عدالت بنا شده رفتار کرده پس کارش می شه خیانت اما در مردها اینگونه نیست آیا به نظر شما خدا در قرآن مجوز خیانت صادر کرده؟ یا اهل بیت نستجیر باالله خیانت کار بودند که بعضی از اونها مثل امام حسین(علیه السلام) چندهمسر بودند؟ امام حسین(ع) همزمان چند همسر داشتند شهربانو دختر یزگرد سوم مادر حضرت امام سجاد علیه السلام ، لیلی دختر ابو مرّة بن غزوة مادر حضرت علی اکبر علیه السلام، رباب دختر امرء القیس مادر حضرت علی اصغرعلیه السلام. در واقع این سه برادر بزرگوار ناتنی بودند و هر کدام مادر جداگانه ای داشتند...

سری به نشانه تائید تکان داد و گفت منظوری از ذکر این واژه نداشتم بلکه چون بعضی از کارشناسان صداوسیما از تعدد زوجات به نام خیانت یاد می کنند از ذهن من هم اینطوری عبور کرد اما حرف من چیز دیگه ای هست خانم بنده چند وقتی هست که مدام به من گیر داده که باید همسر دوم بگیرم! تازه خودش هم آستین بالا زده و بیوه زنی که شوهرش سرطانی بوده و از دنیا رفته و دو پسرهم داره رو برام معرفی کرده و خواستگاری هم رفته!!!!

 تا این حرف رو شنیدم دود از کله ام بلند شد! جل الخالق چشمانم از تعجب گرد شده بود چون من با روحیات خانوم ها آشنا هستم و مطالعاتی در این زمینه داشته ام در سایت تعدد زوجات و نیز در وبلاگ تعدد زوجات نظراتی که از بانوان برام ارسال می شه رو می خونم می دونم خانوم ها چقدر سرسختند مومن ترین خانوم ها شاید در مقابل اقدام شوهرشون برای تعدد زوجات سکوت کنند و آبروریزی راه نندازند اما هیچ گاه پیشنهاد دهنده نیستند! از زنان دریده بی ایمان بگذریم که اگه فقط بو ببرند مردشون هوا برش داشته وشلوارش دوتا شده، بی حیائی رو به سرحد اعلا می رسونند و اتفاقا من به این نتیجه رسیدم که حکم تعدد زوجات برای مومنین جامعه هست که هم مرد بخاطر ایمانش زمینه و انگیزه ای برای اجرای عدالت داره و زن اول رو نه تنها رها نمی کنه بلکه هیچ تفاوتی بین همسر دوم و اول نمی بینه، و هم زن بخاطر ایمانش شوهرش رو رسوا نمی کنه و بی آبروئی راه نمی اندازه. ازش پرسیدم واکنش شما چی بود قبول کردی؟ گفت اول زیر بار نمی رفتم اما همسرم یک هفته ای با من صحبت کرد و منو متقاعد کرد بهش گفتم اگر با اون خانم بیوه هم صحبت شدی و شرایطش رو ایده آل می بینی قبل از عقد دائم بهتر بین شما یک صیغه موقت چند ماهه خونده بشه تا بیشتر همدیگه رو بشناسید و به روحیات و خلقیات هم پی ببرید بلاخره هم شما و هم اون خانم سن و سالی ازتون گذشته و شخصیتتون شکل گرفته و احتمال سخت پذیری وعدم تفاهم و نیزاختلاف سلیقتون بسیار بالا هست اگه خدایی نکرده بعد از عقد دایم چه ایشون و چه شما پشیمون بشید براتون یک تجربه بدی محسوب میشه که جبرانش سخته و خاطره بدی به یادگار می مونه پس عجله نکن. در ثانی شما که می خوای بخاطر سرد مزاجی همسرتون بری زن دوم بگیری بهتر دنبال ازدواج با یک خانم سن پائین و یا دوشیزه باشی چرا که احتمال سردمزاجی در زنان سن بالا و شوهر دیده زیاد هست پس سعی کن جای خوبی سرمایه گذاری کنی و اگه خواستی از همسر دومت بچه دار هم بشی بخاطر سنش مشکلی نداشته باشه و... سری به نشانه تائید تکان داد و به فکر فرو رفت.

موقع خداحافظی ازم پرسید اگه من با این خانوم بخوام صیغه موقت بخونم شما کسی رو می شناسید که غیر از دفاتر ازدواج و طلاق بتونه عقد موقت بخونه و دفترچه ثبت شده ای با مهر خودش بده؟

تا این حرف رو شنیدم تا آخر قصه رو خوندم! با خودم فکر کردم این یارو یک ربع وقت منو گرفته و با این مقدمات طولانی فقط خواسته آدرس یک روحانی و آخوندی که صیغه محرمیت می خونه و دفترچه هم با مهر خودش صادر می کنه رو از من بگیره!! فقط چون روش نمی شده مستقیم بگه دلش هوای تجدید فراش کرده توپ رو انداخته زمین همسر بدبختش! که یعنی همسر من پیشنهاد دهنده بوده!! و من خودم اهل این برنامه ها نیستم!! والا چه لزومی داره دنبال روحانی عقد خون بگرده؟ می ره دفاتر ازدواج و طلاق ، اما چون دفاتر رسمی ازدواج برای عقد همسر دوم اجازه نامه همسر اول رو می خوان و طرف هم بدور از چشم زنش می خواد صرفا یه تفریحی کرده باشه و از طرفی هم حاشیه سازی نشه و چون مسافرخونه ها و هتل ها هم هنگام پذیرش مدرک می خوان و در نتیجه مشکلی برای جا و مکان هم نداشته باشه پس تنها کاری که از دستش برمی یاد راه میان بر هستش و اون پیدا کردن یک عاقد روحانی که برگه عقد موقت صادر می کنه بدون اینکه اجازه همسر اول هم لازم باشه. با خودم می گفتم پرسیدن آدرس یک روحانی واقعا این همه دروغ و چاخان می خواست؟! یک ربع وقت من رو با این جملات من درآوردی گرفته:

 « خانم بنده چند وقتی هست که مدام به من گیر داده که باید همسر دوم بگیرم»!!!

«تازه خودش هم آستین بالا زده و خواستگاری هم رفته»!!!

 چقد هم من ساده دل و خوش باورم! چقد هم جو گیر شدم و با آب و تاب بهش مشاوره دادم!! عجب آدمهای دو روئی پیاده می شن شاید این افکار با سرعت در ذهنم مطرح شدند و چند ثانیه ای هم بیشتر طول نکشید آهی کشیدم و گفتم بله روحانی هم سراغ دارم ولی الان آدرسشون در خاطرم نیست بعدا تماس بگیرید درخدمتم. شماره ای بینمون رد و بدل شد و تندی با تنفر از ماشینش پیاده شدم تنفرم نه بخاطر ازدواج دوم و پنهانیش بود که برعکس من خودم مروج و مدافع چندهمسری مردان هستم بلکه بخاطر دروغ گویش و اینکه با این حرفها کلی وقت منو گرفته و...

گذشت تا اینکه شب دیدم بهم زنگ زد با خودم گفتم لابد آدرس و شماره روحانی ها رو می خواد! با کراهت گوشی تلفن همراه رو برداشتم و دکمه سبز اون رو با انگشت فشار داده و جوابش رو دادم اما موقعی که به جملاتش گوش می کردم از خودم متنفر شدم و گفتم چه زود قضاوت کردم! بله قضاوت زود هنگام. تمام حرفهای این آقا درست بود پشت تلفن گفت من در رابطه با مشاوره ای که دادید تشکر می کنم حرفهای شما رو با همسرم هم در میان گذاشتم ایشون متمایل شدند با شما صحبتی در این خصوص داشته باشند و ...

خانم این آقای راننده تاکسی که بعدا مشخص شد رانندگی شغل دومش هست و شغل اصلیش دبیر یکی از دبیرستانهای مدارس شهر کرج هستند ضمن تائید حرفهای شوهرش گفت بخاطر خدا من خودم دست بکار شدم اگر چه برام خیلی سخت بود و به نوعی از حق خودم گذشتم اما چون شوهرم رو دوست دارم می خوام ایشون هم دغدغه ای تو زمینه زناشویی [و امور جنسی] نداشته باشند پس با خدا معامله کردم. از لحنش پیدا بود از خانم های فرهنگی و باکلاس هستش شخصیت متین ومودبش بخوبی از سخنانش مشخص بود بهش گفتم شما جزو زنهایی هستید که مطابق روایات پاداش مجاهدت در راه خدا و اجر شهید رو براتون می نویسند و من از این جهت به شما تبریک می گم. اینکه یک خانمی برخلاف تبلیغات و مشهورات زمانه و جوسازیهایی که علیه تعدد زوجات در رسانه ها و افکار عمومی می شه پا پیش بذاره و برای شوهرش اقدام به خواستگاری کنه واقعا کیمیاست و امیدوارم شوهرتون قدر این گوهر رو بدونند.

ازم تشکر کرد و گفت فقط اون خانمی که من برای شوهرم انتخاب کردم بیوه زنیه که دو تا پسر داره و اگه من یک زمانی عمرم کفاف دنیا رو نکرد وفوت کردم (با کمی بغض شبیه به گریه) بلاخره دنیاست و باید همه مقدرات و احتمالات رو در نظر گرفت نگران بودم دخترم چطوری می خواد با همسر دومی که دوتا پسر داره زندگی کنه اما با صحبتهای امروز شما با شوهرم به این نتیجه رسیدیم که دنبال خانمی بگردیم که فرزند نداشته باشه فرقی هم نداره که مطلقه یا دوشیزه باشه تا این نگرانی رو هم نداشته باشیم شما هم اگه کیس مناسبی رو می شناسید ممنون می شم که معرفی کنید.

گفتم خدا انشاءالله سایه شما رو از سر بچه هاتون کم نکنه و همیشه برای فرزندانتون مادری کنید. اما فعلا که کسی رو نمی شناسم چشم اگه کیس مطمئنی رو پیدا کردم حتما معرفی می کنم. با تشکر مجدد ، خداحافظی کرد

درحالی که سرم رو به نشانه تعجب تکان می دادم دکمه قرمز گوشی رو فشار دادم و دستم رو پائین آوردم! 

نظرات  (۱)

خدا عاقبت همه رو بخیر کنه!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">