اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

یک پیشنهاد برای شورای نگهبان

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۴۷ ب.ظ

در احکام اسلام، "قصد" و اراده در اثبات صحت عمل (اعم از عقد و ایقاع)، اصلی مهم و لازم محسوب می شود.

مثلاً کسی که لفظ بیع را بر زبان آورده و یا رفتاری دال بر معامله انجام بدهد؛ اما به دلیل سفاهت و عدم بلوغ فکری و یا از سر مزاح و یا عدم تعادل روانی و یا از روی اجبار، قصد و نیّتی پشت الفاظ و اعمال خود نداشته باشد، معامله اش از اساس باطل محسوب می شود.

در ازدواج نیز اصل قصد و نیت برای اثبات صحت عقد، لازم و ضروری است. کسی که به اجبار و یا از روی شوخی و یا بابت عدم تعادل روحی و ... بخواهد صیغه عقد را بر زبان جاری کند، تأثیری در انعقاد آن نداشته و شرع و عقل نخواهد پذیرفت که او به تزویج کسی درآمده است.

به نظر من شورای نگهبان وقتی می بیند کسی بدون آن که قصد داشته باشد رئیس جمهور شود فقط از سر تفنن و یا خودنمایی و یا کمک به رقیب مورد نظر در انتخابات وارد شده و قبل از رأی گیری انصراف خواهد داد، ثبت نام او را باید کأن لم یکن تلقی نموده و او را فاقد شرط لازم برای ورود به عرصه رقابت ها بداند. این گونه لااقل از اتلاف وقت مردم نیز جلوگیری به عمل می آید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">