اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

درباره نامزدهای شورای شهر بابل (6)

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴ ب.ظ

6- سیف الرضا شهابی

امکان ندارد نسل های آینده دارالمومنین، کتاب تاریخ این شهر را ورق بزنند و نامی از این پزشک داروساز سیاستمدار نبینند. وجه "سیف" بودن دکتر شهابی را می توانید در مبارزه علنی او با طاغوت ستمشاه ببینید و وجه "رضا"یت او را در راضی و مرضی بودنش نزد خدا و خلق خدا؛ ان شاءالله.

ایشان چند باری بعد از انقلاب برای ورود به مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه این شهر یا شهرهای اطراف، داوطلب شد که موفق به اخذ آرای اکثریت نگردید؛ اما غیر از شورای شهر عقیم ابتدای انقلاب، یک بار هم کاندیدای شورای اسلامی شهر شد و نقش علی البدل را برعهده گرفت.

آن طور که شنیده ام قرار است دکتر شهابی سر لیست اصلاح طلبان بابل در انتخابات پیش رو باشد. به اعتقاد من دکتر شهابی از نظر اندیشه سیاسی، اصلاح طلب محسوب نمی شود؛ بلکه این اصلاح طلبان هستند که به مرور به تفکر دکتر شهابی نزدیک شده اند.

با این حال امیدوارم جماعت اصلاح طلب بابل یک اخلاق نیک و پسندیده را نیز از جناب ایشان بیاموزند. دکتر نجیب و دوست داشتنی شهر ما، با آن که گرایش ها و فهم متفاوتی از نظام سیاسی مطلوب دارد بارها در نمازهای جمعه و دیگر محافل انقلابی، حضور یافته و هیچ گاه بهانه ای برای تضعیف انقلاب اسلامی به دشمنان این آب و خاک نداده است.

در سالی که گذشت دو بار نقل قولی از جناب دکتر در سطح رسانه های مجازی و محافل فرهنگی این شهر پیرامون نامگذاری روزی به نام روز بابل منتشر گردید. ظاهراً ایشان یک بار در سخنرانی در جمع تعدادی از بابلی های مقیم تهران و یک بار نیز در سخنانی که در بنیاد علمی – سیاسی ... داشته، پیشنهاد نامگذاری روز تأسیس نخستین مدرسه در این شهر را به عنوان روز بابل مطرح نمود. کمترین ثمره عمل به این توصیه، نفی سابقه بلند علمی مردم بابل در طول قرن های گذشته است. چه این که تأسیس مدرسه اعظام السلطنه در بابل در واقع تأسیس نخستین مدرسه نظام جدید آموزشی در این شهر است و هرگز نمی تواند سابقه کهن عالمان و مکاتب و حوزه های پر جنب و جوش این شهر را بیان نماید. با نقدی که در این باره بیان شد، دکتر شهابی از این طرح صرف نظر کرد و این بار پیشنهاد داد تا روزی که بارفروش به نام بابل تغییر یافت را روز بابل نامگذاری کنند. تغییر این اسم نیز البته با نظر رضاشاه صورت گرفته است. بی اعتنایی جناب دکتر به پیشینیه علمی و حماسی و دینی این شهر که در روز قیام مسلحانه مردم شریف بابل به رهبری فقیه مجاهد جهان شیعه، علامه سعیدالعلمای بارفروش بر ضد فرقه ضاله بابیّت جلوه گر شد، به منظور نامگذاری روز بابل، تأمل برانگیز است .

حیف است نسل جدید این شهر از برکات فکری و دانش سیاسی و تاریخی دکتر شهابی بی بهره بمانند. حیف است عمر این شخصیت مطلع، صاحب نظر و تحلیل گر مسایل سیاسی به خصوص در حوزه بین الملل، در دورانی که بیشتر نیاز به آرامش دارد، در کش و قوس مباحث ملال آور شورای شهر صرف شده و در زمینه ای که بایسته است مورد استفاده قرار نگیرد.

(این گفتار با محوریت سایر نامزدهای شورا ادامه  خواهد داشت)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">