اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

عبرت های مواجهه اخیر بعضی از هیئت های بابل با شهرداری

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۱ ب.ظ

جنجال های اخیر پیرامون قلع و قمع بنرهای ناهماهنگ عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام توسط شهرداری بابل و اعتراض مستمر هیئت ها و نیروهای مذهبی شهر، عبرت هایی را نیز برای همگان به همراه دارد که راقم این سطور خلاصه ای از آن را بیان می دارد:

عبرت اول، ویژه مسئولان شهرداری!

 اگر چه اصل ساماندهی تبلیغات مناسبتی هیئت ها مورد قبول است؛ اما اطلاع رسانی ضعیف از برنامه مورد نظر، ریشه اصلی مشکلات و اختلاف های موجود به شمار می آید. شهرداری بابل به رغم استخدام گروه های رسانه ای متعدد در فضای مجازی، نه تنها نتوانست برنامه مدّنظر خود پیرامون سامان دهی تبلیغات هیئت ها در ایام محرم را در موعدی مناسب اطلاع رسانی کند؛ حتی قادر به اقناع مخاطب و رفع این پرسش در افکار عمومی نبود که به رغم وجود ده ها منظره ناخوشایند از جلوه های بصری این شهر، چرا شهرداری اولویت نخست خود در کنترل و نظارت قاطعانه بر نمای شهر را در گرو برخورد با تبلیغات موقّت و مناسبتی هیئت ها می بیند؟ برای چندمین بار به شهرداری تأکید می شود که عده ای بیمار و فتنه جو از تقابل این نهاد با نیروهای ارزشی، همواره لذتی وصف ناشدنی می برند.

عبرت دوم، ویژه سازمان تبلیغات اسلامی

مسئولان سازمان تبلیغات به خوبی می دانند که در ارتباط با همه هیئت ها – اعم از هیئت های مطلوب و یا حتی هیئت هایی که نیاز به غنای محتوایی دارند – باید نقشی پدرانه ایفا نمایند. هیئت ها در خلأ مشهود فعالیت های فرهنگی وابسته به دولت، بطن جامعه را با معارف اهل بیت آشنا نموده و در حدّ بضاعت خود، نسل جدید جامعه را در برابر طوفان تهاجم فرهنگی بدخواهان دین و انسانیت، بیمه اهل بیت نموده اند. دوستان عزیز ما در سازمان نمی توانند در مقابل تجمعات مذهبی -لااقل با توجه به خدعه های ناتمام تشیّع قلابی و لندنی- به هیچ بهانه ای راه بی تفاوتی را بپیمایند.

عبرت سوم، ویژه هیئت ها

بسیاری از دوستان مسئول در هیئت ها از بهترین جوانان انقلابی سطح شهر هستند؛ اما معلوم نیست چرا در ازای رویدادهای ناموجّه فرهنگی، نیروهای خط مقدمی و هزینه پرداز انقلاب را تنها می گذارند؟ آن روز که رویکردی مرموز با جعل علنی تاریخ، درصدد بود تا علت نامگذاری چهارراه شهدا را شهادت جمعی از شیعیان توسط حکومت بنی العباس!! قلمداد کند، یا آن زمان که همان رویکرد منحرف با تقیطع سخنان رهبر فرزانه انقلاب، تلاش کرد تا چادر را که در لسان مبارک رهبرمان حجاب برتر لقب گرفته، مورد هجمه قرار دهد و ده ها مورد از دیگر حوادث ملکوک فرهنگی دیگر، اگر نیروهای فعال مذهبی، سکوت را پیشه خود نمی ساختند، شاید اکنون با این وقایع مواجه نمی شدند. امروز؛ اما همان دوستان تنهای هزینه پرداز انقلاب، به حکم وظیفه از یاری هیئت ها دست نکشیده اند. هیئت های محترم و تأثیرگذار شهر تنها با روشنگری پیرامون پشت پرده انتخاباتی برخی وقایع اخیر خواهند توانست غرض ورزی ها را با انتخابی درست در اردیبهشت 96 از صحنه مدیریت شهر و استان و کشور محو نمایند.

عبرت چهارم؛ ویژه نهادهای نظارتی

اتفاقات مشکوک فرهنگی در بابل، پشت صحنه پیچیده ای ندارد. مغز متفکری که با تحریک عناصر مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر و گاه شخصیت سازی موهوم از عناصر فتنه، در صدد انتقام جویی از باورهای اصیل انقلاب اسلامی است به برکت انتشار علنی اخبار از بعضی محافل خاص، به وضوح قابل شناسایی و نصیحت است. در تمام وقایع یکسال اخیر که حواشی ناخوشایندی را برای فضای شهر به همراه داشته و تقابل جریان های مختلف و تأثیرگذار را هدف خود قرار داده، نخ تسبیح مشترکی به چشم می خورد. ادامه این روند، بی تردید برخلاف مطالبه و سیاست مورد نظر نظام، ممکن است فضای انتخاباتی آرامی را در ماه های آینده رقم نزند.

عبرت پنجم؛ ویژه امت حزب الله

کمربندهای خود را محکم ببندید!

والسلام علی عبادالله الصالحین. سید حمید مشتاقی نیا. 1395/07/11

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">