اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

حاشیه ای بر برگزاری کنسرت در قم

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ

xe4j_photo_2015-10-02_16-46-02.jpg

5e28_photo_2015-10-02_16-46-08.jpg

fwwb_photo_2015-10-02_16-46-15.jpg

wdj5_photo_2015-10-02_16-46-20.jpg


چند شب گذشته، به بهانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، کنسرتی در شهر مقدس قم برگزار شد که می گویند رئیس روحانی ارشاد این شهر هم در آن حضور داشت.

امام جمعه قم و جامعه مدرسین به این کنسرت و البته حواشی آن اعتراض کردند.

به نظر می رسد تصمیم ناگهانی دولت برای ارتکاب این رفتار انتحاری می تواند دلایل متعددی داشته باشد:

در جریان مخالفت امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت در این شهر، علمای قم آن گونه که باید از آیت الله علم الهدی حمایت نکرده و او را در مقابل هجمه سنگین تخریب چی های دولت، تنها گذاشتند. این مسئله باعث جرأت پیدا نمودن ارشاد به برگزاری کنسرت در قم شد.

دولت با این اقدام در قم خواست ثابت کند که آیت الله علم الهدی نظری شاذ درباره کنسرت داشته و او نه تنها از پایگاه حوزوی بی بهره است بلکه جزو معدود علمایی است که با این مسئله به صراحت مخالفت می ورزد.

دولت در آستانه انتخاب مجدد قرار دارد. مدت هاست که دستگاه های تبلیغاتی دولت در حال ایجاد فضایی هستند که عملکرد ضعیف اقتصادی دولتمردان و مفاسد برخی وابستگان را در افکار عمومی به فراموشی سپرده و دغدغه اولیه مردم را گونه ای دیگر ترسیم نمایند. عملیات انتحاری دولت در برگزاری کنسرت در قم، پروژه قهرمان سازی از دولت روحانی و نیز تغییر گفتمان رایج در سطح جامعه است.

البته روحانی به خوبی می داند که گلایه مراجع عظام از این اقدام ضدارزشی دولت تداوم نداشته و زود به فراموشی سپرده خواهد شد. دولت به اصطلاح اعتدال، آن قدر در بیوت برخی بزرگان هوادار وابسته دارد که بتواند اشتباهات محرز خود را یک اتفاق کوچک و ناخواسته از سوی مدیران پایین دستی جلوه بدهد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">