اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شیرخوارگان حسینی در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۴۵ ب.ظ

بسم رب الحسین علیه السلام

به اذن الله و رسوله

گزارشی مختصر از برگزاری مراسم شیرخوارگان و گرامیداشت مقام حضرت علی اصغر علیه السلام در شهرستان بابل

شهرستان بابل، دومین شهر پرجمعیت شمال کشور، در فاصله دویست و ده کیلومتری پایتخت جمهوری اسلامی، صاحب یکی از کهن ترین تمدن های مناطق شمالی ایران عزیزمان است که به دلیل وجود مساجد و تکایای متعدد و فعالیت حوزه های علمیه شاخص در این شهر و نیز درخشش تاریخی آن با حضور علمای طراز اول عالم اسلام همچون علامه سعیدالعلمای بارفروش، مرحوم آیت الله اشرفی، شیخ کبیر و ... در افواه عموم گاه از آن به عنوان قم مازندران یاد می شود.

این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از پانصد و بیست هزار نفر جمعیت است. در طول دوران با شکوه دفاع مقدس بیش از هزار و هفتصد شهید والا مقام از دارالمومنین بابل، معراج حق را منزلگاه ابدی خویش ساختند. در دفاع از حرم آل الله نیز این شهرستان تا کنون دو شهید سرافراز را به ساحت اولیای الهی تقدیم داشته است.

مراسم سازنده و تأثیرگذار شیرخوارگان حسینی با توسل به نام مقدس کوچکترین سرباز سپاه اسلام، حضرت علی اصغر علیه السلام از سال 1378 به طور غیر رسمی در مسجد محدثین بابل که از آن با عنوان جمکران ثانی یاد می شود، آغاز گردید. استمرار این مراسم از سال 1384 شکلی رسمی به خود گرفت.

استقبال بی نظیر مردم متدین بابل از این مراسم معنوی باعث شد بعد از گذشت هفت سال، به دلیل ضیق مکان، مصلای بزرگ شهرستان به عنوان محل همایش عظیم شیرخوارگان در نظر گرفته شود.

به رغم وسعت مکان در نظر گرفته شده، باز هم اجتماع انبوه محبین اهل بیت علیهم السلام و دلدادگان کوی شهادت و جاودانگی، متولیان امر را به فکر انداخت تا با طرحی نو و اقدامی جهادی، دامنه این مراسم شکوهمند را در جای جای شهر عاشورایی بابل بگسترانند.

جمعیت بیش از ده هزار نفری شرکت کنندگان در مراسم مذکور بعد از گذشت چهارسال، منجر به انتخاب بیست نقطه از شهر بابل و حومه برای برگزاری همزمان ویژه برنامه عزاداری شیرخوارگان و متوسلین به دردانه اباعبدالله حضرت علی اصغر علیه السلام گردید که باز هم به لطف و کرم اهل بیت علیهم السلام با استقبال بی نظیر و خیره کننده عاشقان مکتب ثارالله مواجه شد.

متولیان، بانیان و عوامل برگزاری این مراسم بزرگ، جوانان گمنام و بی ادعایی هستند که بدون حمایت هیچ یک از نهادها، ارگان ها و مراکز فرهنگی و مذهبی تنها به حکم ارادت قلبی خویش به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت، بی هیچ توقعی، خالصانه و صادقانه گام در این مسیر نورانی گذارده اند و مزدی جز رضایت خدا و رسول خدا را در پاسبانی از حریم ثقلین نمی خواهند.

 به منظور ارج نهادن به مجاهدت بی شائبه این عزیزان غیور و با همت در برپایی خیمه عزای حضرت علی اصغر، از محضر شریف مدیران و مسئولان محترم آن مجمع جهانی که مزیّن به نام قدسی آخرین سرباز وفادار امام عشق علیه السلام است استدعا می شود تمهیدات لازم را جهت شرفیابی و دستبوسی نائب بر حق امام زمان (عج) مقام معظم رهبری دامت برکاته برای آنان فراهم آورند.

والسلام علی عبادالله الصالحین. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">