اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

نگاه عجیب شهرداری بابل به مسأله حجاب

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۰۹ ق.ظ

e52t_photo_2015-08-13_06-49-09.jpg


نظر رهبر انقلاب درباره چادر کاملا مشخص است. ایشان صراحتاً چادر را "حجاب برتر" و "نشان ملی و مذهبی" قلمداد کرده است.

آقا اما در بحث عفاف، مانند همه بزرگان دین، نوع پوشش را "هدف" ندانسته و حجاب را وسیله ای برای تحقق مفهوم "عفاف" می داند. از این رو در عبارتی می فرماید: حجاب به معنای چادر نیست، حجاب به معنای پوشیدن سالم است؛ نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است.

این که بین همه عبارات رهبر معظم انقلاب در توصیه به حجاب، درست همین جمله ایشان انتخاب شده و با ادعای ترویج حجاب روی بیلبوردهای شهر بابل نوشته شود در تعارض با مطالبه اصلی ایشان مبنی بر معرفی چادر به عنوان حجاب برتر است. جالب آن که عبارت: "حجاب به معنای چادر نیست" با خطی درشت، طوری که با یک نگاه به چشم مخاطب بنشیند، نوشته شده و بقیه عبارت به صورت ریزتر ثبت شده است!

به نظر می رسد این نوع رویکرد در موضوع حجاب فقط می تواند از ذهنی بیمار و یا ناآگاه تراوش کرده باشد. جالب است که متولیان امر به رغم توصیه دوستان دلسوز مبنی بر ضرورت مشورت با علما و کارشناسان دینی، خود را در این عرصه نیز صاحب نظر دانسته و مدعی اند که اجبار چادر می تواند عوارضی مثل آن چه که در محیط های دانشگاه آزاد اتفاق افتاده را در بر داشته باشد. راستی این حضرات کارشناس و خودمجتهد پندار شهرمان واقعاً فرق بین "اجبار" و "تبلیغ" را متوجه نمی شوند و یا این که قرار است همچنان با ذهنی بیمار و مغرض، هدفی پنهان را تعقیب و توجیه نمایند؟!

عبارت اصلی رهبر انقلاب که توسط فرهنگی کاران شهرداری بابل مورد تقطیع قرار گرفت چنین است: "حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است".

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">