اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

دیپلماسی انفعال و دماغ یک روسپی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۵ ب.ظ

لابد در خبرهای این روزها خوانده اید که فلان زن روسپی بازیگر فیلم های پورن از آمریکا به ایران آمد، دماغش را عمل کرد و رفت! خود این سرکار خانم هم تصاویر حضورش در تهران را منتشر کرده است.

خیلی ها در بهت و حیرت فرو رفته اند که این اتفاق ممکن است دارای چه معنایی بوده و این که چرا مسئولین مربوطه جلوی آن را نگرفته اند.

واقع امر آن است که نمی توان باور کرد وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات از ورود این بازیگر مشهور و اهل فحشا به کشور بی اطلاع بوده باشند.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید که مگر جراح بینی و زیبایی در آمریکا قحط آمده که یک نفر بخواهد از ینگه دنیا خودش را به ایران رسانده و زیر تیغ جراح ایرانی برود.

به باور این قلم در تحلیل این واقعه فقط می توان یک فرض را وارد دانست. دولت فعلی و البته موقت! جمهوری اسلامی تلاش دارد این پیام را به دنیا برساند که ما دیگر آن جمهوری اسلامی آرمان گرا و متعهد به آموزه های دین و انقلاب نیستیم و حاضریم برای نشاندن لبخند به چهره پلید ابرقدرت هایی که نمی توانیم در مقابلشان ایستادگی کنیم، از هر شعار و آرمان و مطالبه ای عقب نشینی نماییم. یادتان نرفته که در اولین دیدار رسمی رئیس جمهور فعلی ایران با یک میهمان خارجی که با میزبانی ایران و میهمانی پادشاه عمان، یعنی کشور میانجی و واسط ایران و آمریکا صورت گرفت، به طور کاملا اتفاقی! و بر خلاف معمول دیدارهای دیپلماتیک، به رغم نصب پرچم عمان در پشت سر پادشاه این کشور، هیچ نشان و پرچمی از نظام جمهوری اسلامی در خاک خودمان و در پشت رئیس جمهور کشورمان نصب نگردید. دولت انگار می خواهد ثابت کند که تمایلی به پیمودن مسیر اصیل انقلاب ندارد.

این پالس مثبت سیاسی را هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نظر داشته باشید که دولت ما احتمالا می خواهد در حمایت از دموکراتها ادعای توفیق آنان در عقب راندن مسالمت آمیز ایران را به مردم آن کشور به اثبات برساند.

این وسط باید دلمان برای مردم مستضعف کشورهایی بسوزد که انقلاب ایران را الگوی جنبش های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه شان قرار داده بودند. اکنون با وقایعی مثل آن چه درباره ورود یک هنرپیشه هنجارشکن آمریکایی به ایران گذشت یا مسائلی مثل تغییر جهت و انصراف کشتی کمک های انسان دوستانه ایران به یمن که به طور تحقیرآمیزی سر از کشور نیم وجبی جیبوتی درآورد، بعید است که انقلابیون استعمارستیز عالم تا مدت ها بتوانند نظر مثبتی به جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی در مقابله با امپریالیسم پیدا نمایند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

نویسنده عزیز گرامی سلام.

به مناسبت هزارمین مکتوب که در سایت mymaktoob.ir ارسال شد ، مکتوب قصد دارد تا یک جشن کوچک بگیرد.

به پنج نفر از کسانی که در سایت ثبت نام کنند و اقدام به ارسال مکتوب کنند و پستشان بیش از ۱۵ بار مورد پسند قرار گیرد مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جایزه میدهد.

همین امروز عضو شوید و این فرصت را از دست ندهید.


جای شما در مکتوب واقعا خالیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">