اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

درسی از یک دیپلمات شهید برای آقای ...!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۴۲ ق.ظ

رسول حیدری از نیروهای برون مرزی سپاه، وابسته نظامی ایران در کشور بوسنی بود که در سال 1372 در نزدیکی شهر ویسوکو به شهادت رسید. خاطره ای از این شهید مربوط به تحصیل در دانشگاه را از صفحه 37 کتاب "ر" نوشته مریم برادران نقل می کنم که می تواند برای همگان آموزنده باشد:

"یک بار در درس ساختارهای بین الملل بحث درباره ساختارهایی بود که برای صلح و امنیت بنا شده اند. استاد برای آنکه منظورش را بگوید مثال زد: فرض کنید لات عربده کشی خیابانی را قرق کرده باشد. شما به خاطر امنیت مردم لازم است با او توافق کنید این خیابان مال تو، اما بگذار مردم هم در آن رفت و آمد کنند. اینطوری از حق مردم هم دفاع کرده اید.

رسول قبول نداشت، می گفت: اینجور که شما می گویید ساختارسازی کلاه گذاشتن سر مردم است. لات را باید تنبیه کنی و از خیابان بیرون بیندازی.

استاد اما اصرار داشت این در عرف بین الملل درست نیست. وقتی دید رسول مجاب نمی شود، گفت: شما نمی دانید.

و رسول جواب داد: استاد، شما هم دین را نمی شناسید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">