اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

اخطار به رجا، از زاویه ای دیگر! سخنی با اصحاب مجازی انقلاب!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ


نه دی بسته شد و کیهان و رجا اخطار گرفتند. این اتفاق مکرر، پیامد نقد و بررسی توافقنامه ای است که کف و سوت آمریکا را به دنبال داشته است. ابداً قصد ندارم این اتفاق را بهانه ای برای افشای ماهیت دولت نقد ناپذیر اعتدال دانسته و بازگشایی همزمان دفتر بی بی سی در تهران را نشانی از بیگانه گرایی برخی مدعیان قلمداد کنم؛ که اگر کسی تا کنون در باره سیاق و گرایش این دولت شبهه ای داشت باید بداند دو سال را در غفلت و خوش باوری گذرانده است.

روی سخن با پایگاه های مجازی مرتبط با جبهه انقلاب است. سوال اینجاست که چرا از بین پایگاه های فعال انقلابی در فضای مجازی این تنها سایت رجا نیوز است که سبیل حملات اصحاب قدرت قرار می گیرد؟
حقیقت آن است که به رغم فعالیت چندین پایگاه مجازی حامی گفتمان غیرت و عزت، متأسفانه به دلیل کم انگیزه بودن تعداد بسیاری از این سایت ها و اکتفا به امور روزمره اداری یعنی کپی نمودن اخبار و تحلیل ها از منابع دیگر، برجستگی مشهودی برای جذب مخاطب و تأثیرگذاری در فضای جامعه عاید این رسانه ها نشده و بسیاری از آنها عملاً کارایی خود را از دست داده اند.

امروز به غیر از چند پایگاه مجازی تحلیلی مانند رجا و 598 و جهان نیوز، عملاً سایت های پر جنب و جوش دیگری در فضای رسانه ای انقلاب به چشم نمی خورد. فاصله تأثیرگذاری رجا البته از سایر رقبای انقلابی بیشتر بوده و به نوعی می توان گفت که به پیشانی رسانه های حوزه گفتمانی انقلاب تبدیل شده و از همین روی همواره سیبل حملات دگرخواهان سیاسی و تاجران قدرت قرار گرفته است.

دردمندانه باید اعتراف کرد اغلب رسانه های مجازی انقلابی، حرکت خاصی برای تولید محتوای انقلابی انجام نمی دهند و این بی رغبتی نسبت به نوآوری، مخاطبان اندیشه انقلاب را از این دست رسانه ها دلزده و فراری ساخته است.

البته فعالین ارزشی کشور نیز باید همت نموده و سایت های مفید کمتر شناخته شده را از طریق شبکه های تلفن همراه به سایر علاقمندان این وادی معرفی نمایند.

به هر روی این تذکر دوستانه را کسانی باید بیش از همه جدی بگیرند که به نوعی پشتوانه فکری یا مالی برخی از این سایت ها قلمداد می شوند. این افراد باید بدانند که اداره یک سایت پیشروی انقلابی باید فراتر از اندیشه های کارمندی بوده و مبنای چینش اخبار و تحلیل های آن باید با افق جهانی انقلاب اسلامی همسان باشد. اگر باور داریم که جنگ رسانه ای با تفکرات مسامحه گر و عافیت طلب، یک رسالت مکتبی است باید با تمام توان به این نبرد نابرابر پای گذارده و از هیچ کوششی برای تبیین حقایق و روشنگری در جامعه دریغ نورزیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">