اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

روند موجود در اکثر هیئتها احیای امور اهل بیت (ع)نیست.!!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ


نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان بابل :

ما هیئتی آموزش محور، معارف محور و تربیت گرا میخواهیم !!

 به گزارش روابط عمومی هیئت حضرت علی اصغر (ع)ویژه نوجوانان بسیج مسجد کاظمبیک در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی (ع)جمعی از دست اندر کاران هیئت با امام جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان بابل حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی ملاقات و دیدار داشتند ، در این دیدار ضمن بیان تاریخچه تاسیس هیئت که با یاد و خاطره حضرت آیت اله روحانی نماینده فقید ولی فقیه در استان آمیختهمی باشد نسبت به تشریح فلسفه وجودی ، بیانیه ماموریت ، چشم انداز ، خط مشی ، اصول اخلاقی هیئت ، ارزشهای حاکم  بر هیئت ، استراتژیها و برنامه های اجرایی آن اقدام و چند طرح اجرایی به عنوان نمونه که در مراسمهای هیئت اجرا و نتیجه گیری شده بود ارائه گردید در ادامه این کارشناس فرهنگی ضمن تفقد و خوش آمد گویی و تشکر از دوستان نکته ها ی بسیار مهمی در ارتباط با هیئتها بیان فرمودند که خلاصه ای از آن برای استفاده دوستان خصوصا دست اندر کاران هیئتها ارائه می گردد :

........ با سلام خدمت دوستان خیلی مشرف فرمودید تشریف آوردید استفاده کردم از توضیحات شما ، خیلی از دوستان دلسوز هستند اما وارد کار عملی و عملیاتی نمی شوند خیلی ها خودشان خوب هستند  و سعی میکنند که خودشان را خوب نگه دارند اما برای خوب شدن دیگران کاری نمیکنند این بسیار مهم است تلاش برای خوب کردن دیگران !!! ، واقعا قدم ویژه ای دارید بر میدارید تشکر میکنم من را مطلع کردید؛ خیلی از هیئتها تربیت محور نیستند ؛ احساس محور هستند حتی معارف محور هم نیستند؛ یادمان هست که در گذشته کسانی که پای منبرها مینشستند  با این که خیلی هایشان سواد هم نداشتند تاریخ بلد بودند مسئله بلد بودند آیات و روایات را بلد بودند در حال حاضر چقدر این مستمعین اثر پذیرند و یاد میگیرند ؟! چقدر برای تربیت اینها اقدام میشود ؟! به نظرم زحمت میشود اما نتیجه گیری نمی شود ! زحمتها هدر میرود  ! برای این ما نگران هستیم!!فقط کارهای عادی و معمولی در هیئتها انجام میشود  ، فکر تربیت مستمع کمرنگ است  این فعالیتها که اکنون در هیئتها انجام میشود اثرش در مخاطب ما چقدر است ؟آموزش در هیئتها یک اصل است جهت گیر یآموزش هم باید بر اثر گذاری تربیتی باشد این خیلی مهم است شاید چند هیئت را بشناسیم که در این مسیر باشند بالاخره ما بااکثر هیئتها رفت و آمد داریم و از شرایط شان مطلع هستیم این یک موضوع.

مقطع سنی خوبی را انتخاب کردید ؛ مخاطب ، مخاطب خوبی است مثل یک موم تاثیر پذیر است هر چه در آن بریزید جذب میشود و تا مدت زمانی که با شماست میتوان آن را برای آینده آماده کرد در دو جهت مثبت و منفی این نکته خیلی ظریفی است .

عنوان خوبی هم انتخاب کرده اید  هیئت، عنوان بسیار خوب و جذابی است منتها همان طور که گفتم فقط کار در حد احساسات نماند کار باید باعث ارتقا و تکامل مخاطب شود ، در سایه علم و آموزش ، معارف اهل بیت(ع)احصا میشود ؛ باز تاکید می کنم این روند موجود در اکثر هیئتها احیای امور اهل بیت (ع)نیست.!! بر روی آموزش تاکید میکنم ، کارهای عملی رانیز بیشتر کنید؛ مثل اردوها  گاهی یک حدیث در اردو اثرش بیشتر از ساعتها درس اخلاق است این را ما بارها تجربه کرده ایم حالا سرش چیست خدا میداند.آیت الله حائری چند وقت پیش به من گفته اند که شما دو نعمت دارید یکی دریا و یکی جنگل حواستان به اینها باشد شما دقت کنید نکته سنجی ایشان را . حتما به جدیت آن طرحی را مطرح کردیددرارتباط با طبیعت بنام هیئت حضرت علی اصغر(ع)اجرا کنید ؛ حتی آنرا در بوق و کرنا کنید ، ما باید جلوی مفسده را بگیریم ؛ ما باید عمل گرایی را در کارهایمان دنبال کنیم ؛ خدا رحمت کند حاج حسن آقای مویدی را که جز تیم شما بود او یک طلبه عمل گرا بود منتظر نمی ماند که کسی به او بگوید یا از او چیزی بخواهد خودش پیش قدم بود ، ما طلبه عمل گرا مثل ایشان را باید بیشتر داشته باشیم ؛ شما باید کاری کنید که استعدادها شناسایی و به فعلیت در آیند به هیئت و به دین وفادار شوند شما باید در طول 5سال یا 10 سال که این بچه ها با شما هستند بتوانید این کار را انجام دهید من خیلی از چیزهایی که الان دارم مربوط میشود به حضورم در همین جلسات . طبق بررسی به عمل آمده در کشور هاییکه  بودایی گری وجوددارد اینها بچه هارا حداقل 5 سال تا 10 سال در معابد نکه میدارند بعد آنها را خارج میکنند این نشان میدهد که هر کاری که آنها در آینده از اینها انتظار دارند در همین 5سال یا 10سال بذرش را پی ریزی میکنند .

با توجه به افراد  ، نکته گویی ،  حدیث گویی، حلقه درست کردن در شیوه اجرا چون پیامبر در مساجد بصورت گروه گروه و حلقه ای عمل مینمود ، مجریانی که بیان گرم دارند استفاده کنید الان به استناد رسمی صدا و سیما 70 در صد خانواده ها ماهواره دارند باید برای این موضوع فکری کرد چه آسیبهایی که ما از این موضوع داریم میخوریم این جوانها این دختر ها این پسرها تقصیری ندارند بیشتر اینها به خاطر پدر ها و مادر هایشان وارد آتش میشوند باید کاری کرد؛ این وظیفه هیئتهاست .

باید روی خانواده های مذهبی هم کار کرد اینها هم د ر اولویت هستند ما در قضیه حجاب این را تجربه کردیم هر وقت خواستیم برای خانواده های مذهبی از فلسفه حجاب صحبت کنیم گفتند که اینها همه در خط اند اینهانیازی ندارند نتیجه اش این شد که مادر دارای حجاب هست اما دختربعضا می بینیم حجاب ندارد ؛ برای خانواده های مذهبی هم باید کار کرد،ما اینها را به برخی مسئولین هیئتها گوشزدکرده ایم اما به خرج شان نمیرود و گوش نمی دهند همش دارند با عواطف مخاطبشان بازی میکنند عاطفه با عاطفه دیگری رنگ میبازد .الحمدلله شما در این مسیری که ترسیم شد در حال گام برداشتن هستید جا دارد که دیگران با شما ارتباط و همفکری نمایند آن طرح را که توضیح دادید به جدیت پیگیری کنید موفق و موید در پناه خدا باشید. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۲)

 سلام.
===
بحثی را در وبلاگم شروع کردم با عنوان "'اگر آفریقا، آسیا و اروپا بر علیه آمریکا اعلان جنگ کنند برنده نبرد چه کسی خواهد بود؟" وشحال میشم بیای و نظرت را بیان کنی.
خداوند ایشان را حفظ نماید.همانند پدرش مشعل فروزان خطه شمال و روشنگر مردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">