اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

یک دسته گل، ارادت

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ

خبرگزاری فارس: کمک یک میلیاردی پزشک بابلی برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای


دیروز در خبرها خواندم که یک پزشک بابلی مبلغ صد میلیون تومان جهت ساخت پایگاه امداد جاده ای برای نجات مصدومان حوادث جاده ای در منطقه زرگر شهر بابل اهداء کرده است.

دکتر ابوالحسن عاصمی پزشک داروساز بابلی اعلام کرد که با توجه به نیاز شدید این منطقه به وجود چنین پایگاهی، با تشویق همسر خود تصمیم به اهدای این مبلغ گرفته است.

می دانم کسانی هستند که تا این خبر و اینگونه اخبار را می خوانند و یا می شنوند فوری با واکنشی منفی – و البته از باب توجیه قصور خود – می گویند: داشت و داد!

من آن قدر از این جمله و از این نوع واکنش متنفرم که حد ندارد! اولاً خیلی ها هستند که دارند و خرج نمی کنند. چند نفر از سرمایه دارها هستند که می توانند کارهای خیر در همین اندازه را انجام دهند و نمی دهند؟! در ثانی، خدایی آیا ما به اندازه وسع خودمان حاضریم دست به جیب کرده و از مال دنیا برای خدا گذشت کنیم؟ باور کنید خیلی از ما حتی نمی توانیم از ماهی ده هزار تومان برای انجام کار خیر، دل بکینم. جهاد اکبر، دلی دریایی و منش و تفکری علوی نیاز دارد.

ارزش کار بزرگ این مرد نیک اندیش را باید از این زاویه نیز نگریست که در دنیای غفلت زده و مادی گرای امروز، فضای ذهنی افراد به سمتی رفته که هر چقدر داشته باشند باز هم فکر می کنند، کم دارند و از زندگی عقب مانده اند. این خصلت پیشرفت در امور مادی است و البته ریشه در سرشت زیاده خواه انسان ها دارد؛ سرشتی که تبلیغات و زرق و برق جاذبه های مادی امروز و اشاعه فرهنگ مصرف گرایی، دامنه نفوذ و تأثیر آن در وجود انسان را از همیشه گسترده تر نموده است.  

نکته دیگری که در کار ماندگار و باقیات الصالحات این برادر بزرگوارمان به چشم می آید تشویق همسر ایشان در انجام کار خیر است. بی تردید اگر همسر ایثارگر ایشان شهامت گذشت از تعلقات دنیایی را نداشت، توفیقی با این عظمت شامل حال وی نمی گردید.

دوستانی که گشتی در سطح استان زده باشند می دانند که هیچ شهری به اندازه بابل از وجود خیّرانی که برای رضای خدا به فکر تأمین منافع عمومی باشند برخوردار نبوده است. بعضی شهرهای استان ما دولت آباد هستند؛ اما بابل را باید خیّرآباد دانست. ده ها مدرسه و مسجد و حسینیه و جاده و تجهیزات بیمارستانی و امکانات زیرساختی مثل لوله کشی آب شهری و ... در این شهر با نیّت پاک خیّران تأمین شده است.

از بزرگان شهر به عنوان نمایندگان معنوی مردم استدعا دارم برای تشویق خیّران به استمرار فعالیت های خیرخواهانه خود و نیز ایجاد رغبت در سرمایه داران برای اهدای بخشی از دارایی شان به منظور جبران نیازهای عمومی ضروری شهروندان، قدردانی از امثال دکتر عاصمی و همسر گرانقدرشان را حتماً مورد توجه قرار دهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">