اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

حاشیه های فاطمیه بابل (11)

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ


تا الان ( از بدو فعالیت وبلاگ تا کنون) درباره هر یک از هیئات بابل مطلبی نوشتم کلی توهین و تهمت در قسمت خصوصی نظرات حواله من و مداحان یا مسئولان هیئات مذکور شد. به نظرم این روش برای انتقاد از مجموعه های فرهنگی، کار درست و تأثیرگذاری نیست. چون هم من به کار خودم ادامه می دهم و هم آن عزیزان و هرگز هم متوجه نخواهیم شد ایراد کار و نقدهای مورد نظر مربوط به چه بخش از فعالیت هاست؛ بگذریم.

محمد آقای قلبی را سال هاست که می شناسم و از شخصیت او این گونه برداشت می کنم که بعید است آزارش به کسی رسیده باشد. روی گشاده، درک بالا و استعداد ذاتی ایشان در امر مدیریت از وی چهره ای سرشناس و صاحب نظر در عرصه فعالیت های فرهنگی ساخته است. نمونه بارز موفقیت ایشان و البته دوستان گمنام و مخلص و پرتلاششان را باید در گستره نفوذ و تأثیر هیئت فاطمة الزهرای شهرستان بابل جست. پیش از این درباه این هیئت مطلبی نوشتم که معدودی از رفقا کم لطفی کرده و راز توفیق این مجموعه را در ارتباط گیری خوب با مسئولان و جذب سرمایه و بودجه دانستند.

من تعجب می کنم از دوستانی که احتمالاً سابقه فعالیت فرهنگی دارند و می دانند که کار هیئتی لزوماً ربطی به خرج و بودجه ندارد. این هیئت هم که به طور معمول اهل سفره انداختن و شام و ناهار نبوده است. بماند که من و احتمالاً همه این رفقا هیئاتی را در همین شهر خودمان سراغ داریم که به چاه نفت وصل هستند اما نتوانسته و نمی توانند به زور تبلیغ و سفره و ... اعتماد و علقه مخاطبان را به سمت خود بکشانند. من هنوز مبهوت برنامه های نیمه شبانه هیئت فاطمة الزهرا در ایام ماه ضیافت الهی هستم. این نوع استقبال و پایبندی مخاطب واقعاً ربطی به پول ندارد.

ایام فاطمیه اصلاً توفیق نداشتم به عزیزان این هیئت سر بزنم؛ اما از آن جا که منزل ابوی ما درست پشت امامزاده عبدالله قرار دارد هر بار که از آن مسیر عبور می کردم و ساختمان نیمه کاره هیئت را می دیدم دلم می سوخت و آه از نهادم بلند می شد. حیف است برای شهرستان بابل که از نظر وجود خیّران نیک اندیش، شهرتی خاص در شمال کشور دارد و نیز با وجود مسئولان و چهره های ذی نفوذ شهری و استانی و کشوری، یک هیئت پرمخاطب و بزرگ و خوش نام نتواند در گذر همه این سال ها سرپناهی در خور شأن مریدان اهل بیت علیهم السلام بنا بگذارد. باور کنید این حرف از طرف خودم است و چند ماهی است که هیچ تماسی با برادران زحمت کش این هیئت نداشته ام.

برفرض که مسئولان و ذی نفوذان و خیّران شهرستان اصلاً نخواهند قدمی برای ساخت و تکمیل ساختمان حسینیه این هیئت بردارند، معتقدم اگر خود مردم عادی کوچه و بازار مثل سال های جنگ، - که جمله مؤثر هر دانش آموز یک تومان برای کمک به جبهه زبانزد بود -  هزینه ای اندک را برای کمک به ساختمان هیئت اختصاص بدهند به زودی شاهد تأسیس مجموعه ای ماندگار در این شهرستان خواهیم بود که بی تردید ثمرات معنوی و فرهنگی آن در جامعه مشهود خواهد بود. جمله ای از آیت الله بهجت معروف است که البته صحت و سقم انتسابش را برعهده نمی گیرم؛ اما مضمونی شیوا و تأثیرگذار دارد. در عبارتی منسوب به ایشان خطاب به مردم توصیه شده که " نخود آش باشید" !

منظور از این جمله آن است که هر جا کار خیری دیدیم به میزانی اندک ( ولو به سهم نخود در آش) نقش و تأثیری به خود اختصاص دهیم. ما واقعاً نمی دانیم کدام یک از کارهای خیرمان از سر خلوص و صداقت بوده و مورد رضایت الهی قرار می گیرد. گاهی با سهیم شدن در امور خیری که دیگران انجام می دهند شانس بهره مندی از اجر معنوی را برای خود افزایش می دهیم. خوب است در این مسیر، سبد سهام خود را تنوع بخشیده و سرمایه گذاری معنوی خویش را با توزیع در امور مختلف، ارزش و اعتبار بیشتری ببخشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">