اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

حاشیه های فاطمیه بابل (5)

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ

اگر قرار باشد فهرستی از قدیمی ترین و مشهورترین محلات بابل تهیه کنند به یقین نام محله پیرعلم در صدر این فهرست خواهد بود. شهرت پیرعلم را گاه برخی غیر بابلی ها هم می دانند و اگر گذرشان به این دیار بیفتد از باب زیارت قدمی به تکیه آن می گذارند.

پیرعلم از آن جهت که در گذر چند محله مشهور دیگر قرار گرفته و نیز به دلیل میزبانی از دستجات مختلف سطح شهر و شهرستان در ایام عزای آل محمد ص به خصوص در دهه محرم، پر رفت و آمدترین محله بابل محسوب می شود.

مردم این منطقه نیز اغلب از قشر مذهبی و متدین جامعه هستند. یادم می آید سرکار خانم فیروزپور در تماس تلفنی که پس از انتخابات شورای شهر با ایشان داشتم اظهار نمود که وقتی آرای قابل توجه خود را در صندوق محله های مذهبی مانند پیرعلم و محدثین و ... می بیند از اعماق وجود احساس افتخار کرده و به خود می بالد و قدردان اعتماد چنین مردمانی است.

متأسفانه به رغم جایگاه خاصی که باید برای محله پیرعلم در بین همه محلات شهر قائل بود رسیدگی مشهودی از سوی مسئولان خدمات شهری نسبت به آن انجام نگرفته است.

زمانی که در دوره طفولیت به سر می بردم می گفتند به زودی ورودی محله پیرعلم با تخریب و عقب نشینی تعدادی از منازل که بعضی هایشان به حالت مخروبه درآمده بودند جهت تردد آسان دستجات عزاداری تعریض خواهد شد. حالا که در آستانه کهولت و پیوستن به جماعت ریش سفید قرار دارم باز هم می گویند به زودی ورودی این محل اصلاح خواهد شد!

معتقدم با این هزینه هایی که در رقابت بین شهرداری و شورای شهر، صرف برگزاری محافل دیمبال و دامبول در سطح شهرستان گردید به طوری که تا چند روز بعد از دهه فجر هم بعضی از مردم نمی توانستند صاف و درست راه بروند! می شد چشم انداز محله پیرعلم از سمت مرادبیک را به شکلی زیبا و درخور شأن جایگاه این مکان مذهبی درآورد و ورودی محل را نیز تعریض نمود.

ریشه کم توجهی به بافت فرسوده محله پیرعلم و اهمال در رفع مشکل تردد دستجات عزاداری در این مکان از چه چیز نشأت می گیرد من قضاوت نمی کنم؛ اما بارها از مردم شنیده ام که می گویند وقتی بسیاری از اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری اهل جغرافیای شهری بابل نیستند نباید انتظاری هم برای اصلاح ساختار معابر و خیابان های مرکزی و پرتردد این شهر داشت؛ والله اعلم!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">